חשיפה: קטרפילר תציע רכבי עבודה

קטרפילר תציע רכבי UTV קשוחים שמפותחים עבורה על ידי Textron Specialized Vehicles

קטרפילר תציע רכבי UTV קשוחים שמפותחים עבורה על ידי Textron Specialized Vehicles

פרטים ראשונים: קטרפילר האמריקאית, יצרנית ציוד מכני הנדסי הגדולה בעולם, תחשוף בקרוב (ככל הנראה עוד במהלך שנה זו) ליין ראשון של רכבי UTV משלה (utility vehicle), שיוצעו אצל כל הדילרים של החברה כציוד משלים, וכאופציה "מבית" לרכוש כלי רכב לעבודה ההופך פופולרי יותר ויותר. כלי הרכב יפותחו וייוצרו עבור קטרפילר על ידי חברת Textron Specialized Vehicles Inc – חברה בת בקונצרן Textron האמריקאי (מחזור מכירות שנתי של כ-15 מיליארד דולר) שבבעלות בין היתר יצרניות רכבי העבודה והפנאי ואופנועי השלג ארקטיק קאט, יצרנית רכבי הגולף, רכבי העבודה ועוד – E-Z-GO ועוד. קונצרן טקסטרון כולל חטיבות נוספות ובין היתר בבעלותו יצרנית המסוקים הנודעת Bell, יצרנית הציוד המקצועי לגינון Jacobsen, יצרניות המטוסים Beechcraft ו-Cessna, ועוד. הכלים הראשונים צפויים להימכר במהלך הרבעון הראשון של 2018.

Cushman Hauler 4×4 מיוצר על ידי חטיבת רכבי העבודה והפנאי של Textron

Cushman Hauler 4×4 מיוצר על ידי חטיבת רכבי העבודה והפנאי של Textron

בכדי שלא נתבלבל לחשוב שמדובר בטרנד אופנתי של כלים להנאה ופנאי, נדגיש כי רכבי UTV הם רכבי עבודה קשוחים ההופכים פופולריים מדי שנה, בעיקר ככלי רכב משלימים במגוון תחומים הקשורים לעבודות עם צמ"ה או בחקלאות. מדובר בכלים היכולים לשאת מטען ראוי על גבם יחד עם 2 עד 6 פועלים, לנוע גם בשטח קשה לעבירות ולהציע גישה ושירותי שדה באתרי העבודה השונים ביעילות ובעלות חסרות תחרות. הערכות מדברות על מכירת קרוב ל-500,000 UTV ברחבי העולם שיימכרו במהלך 2017, כאשר בארה"ב לבדה מדובר על למעלה ממחצית מסכום זה, עם צפי לסיים את השנה עם לפחות 260,000 כלים. הגידול בסגמנט זה עומד בשנים האחרונות על 5-10% (!) מדי שנה. יודגש שמדובר רק ברכבי עבודה, ולא ברכבי פנאי או ספורט (דוגמת הפולריס RZR הפופולרי גם אצלנו).

ארקטיק-קאט Prowler המיועד לעבודה

ארקטיק-קאט Prowler המיועד לעבודה

בשנים האחרונות הצטרפו למאבק על לב הלקוחות ההולכים ומתרבים למעשה כל היצרניות המובילות בתחום, עם כלים המיועדים לעבודה, כאשר עוד ועוד יצרניות מציעות כלים עם מקום ל-4 או 6 נוסעים (2 שורות מושבים) וכלים המונעים באמצעות חשמל.
כניסת קטרפילר לתחום נועדה לאפשר בעוד סגמנט גישת one stop shop עבור סוכני קטרפילר, שיוכלו מעתה להציע כלים כאלו "מהבית", ולא יאלצו לעבוד עם יצרניות אחרות או לשלוח את לקוחותיהם אל דילרים המתמחים בכך.
בשלב זה לא פורסמו כל פרטים טכניים או אחרים, כמו גם מועד ההשקה הרשמי ותחילת השיווק. אנו נמשיך לעדכן