מרצדס ספרינטר 2018

מרצדס ספרינטר חדש (וידאו)

מרצדס ספרינטר 2018

הספרינטר יוצע בשלוש תצורות הנעה, לבחירה: קדמית, אחורית וכפולה

מרצדס חשפה את הספרינטר החדש במסגרת השקה לעיתונאים בדויסבורג שבגרמניה; מדובר ברכב מסחרי שיוצע בתצורת ואן סגור (למטען או לנוסעים), ארגז פתוח חד קבינה, שלדה חשופה וגרסה חשמלית, שתצטרף בעוד כשנה להיצע.
מרצדס משתמשת בשם ספרינטר (Sprinter) עבור המסחרית הגדולה שלה מזה 22 שנה, כאשר הספרינטר היוצא, האחרון בשושלת, הוצג ב-2006 ועבר ריענון מקיף ב-2013. הגיע הזמן למחליף, והספרינטר החדש שהוצג הוא כשמו כן הוא: חדש לגמרי, מכל היבט, למרות שלפחות בכל הקשור לעיצוב – רב הדומה מהשונה בין הספרינטר החדש לזה היוצא. נציין כי הדור האחרון של הספרינטר הוצג כאמור ב-2006 במקביל להצגת פולקסווגן קראפטר – כאשר שני הקונצרנים, דיימלר ופולקסווגן, היו שותפים לתכנון, לפיתוח ולייצור של הוואנים המסחריים שלהם, שלמעשה היו אותו הרכב.

מרצדס ספרינטר 2018

מרצדס ספרינטר 2018

הספרינטר החדש הוא פרי פיתוח עצמאי של מרצדס, בדיוק כי שהקראפטר העדכני הוא פרי פיתוח של פולקסווגן בלבד, לאחר ששני הקונצרנים החליטו להפסיק את השת"פ ביניהם בתחום זה.

מרצדס ספרינטר החדש מוצע, כמקובל בסגמנט בכלל, בפרט אצל מרצדס – באינספור גרסאות מרכב (כולל מיניבוס), אורכי בסיס גלגלים, אורכי מרכב כלליים, גובה מרכב, ארגז פתוח, שלדה, וכמה סוגי הינע; בניגוד לעד כה, בו ניתן היה לבחור בין הינע אחורי להינע כפול (3.0-5.5 טון), מצטרפת בספרינטר החדש גם אופציה להינע קדמי (3.0-4.1 טון), כך שהלקוח יכול לבחור בדיוק את שיטת ההינע המועדפת עליו. יש לציין כי גרסת ההינע הקדמי היא קלה במקצת ביחס לגרסאות ההינע האחורי וההינע הכפול, ולפיכך מאפשרת הטענת 50 ק"ג נוספים. גם גובה רצפת ההטענה נמוך יותר – ב-80 מ"מ. גרסאות אלו מוצעות עם תיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים, לבחירה. ליתר גרסאות הספרינטר מצטרפת תיבה נוספת לבחירה: 7G-Tronic האוטומטית-מתקדמת של מרצדס.

מרצדס ספרינטר 2018

מרצדס ספרינטר 2018

הספרינטר החדש מציע בגרסתו הסגורה הגדולה ביותר נפח הטענה של 17.0 מ"ק ויכולת נשיאת מטען במשקל של עד 5.5 טון. היצע המנועים כולל כסטנדר מנוע 2.1 ליטר דיזל (4 צילינדרים) המוצע בשלוש רמות הספק (114-163 כ"ס), כאשר רק עבור גרסאות ההינע הקדמי מוצעת גם גרסה עם 177 כ"ס למנוע זה, לטובת אלו המסבים את הרכב לבית נייד, הדורש עוד הספק. כאופציה עבור הגרסאות מוצע מנוע חזק יותר, בנפח 3.0 ליטר (V6) המייצר 190 כ"ס.

הספרינטר החשמלי יצטרף להיצע במהלך 2019

הספרינטר החשמלי יצטרף להיצע במהלך 2019

לחובבי המספרים והסטטיסטיקות נגלה שכל האופציות יחד מאפשרות "תפירת" לא פחות מ-1,700 גרסאות שונות של הספרינטר. סביר להניח שכל אחד יוכל להתאים לעצמו את הגרסה המתאימה בדיוק לדרישותיו, וזה בעצם הרעיון מאחורי מגוון התצורות האפשריות.

מחיר הספרינטר מתחיל בגרמניה ב-20,000 יורו; אצלנו זה יהיה "קצת" יותר...

מחיר הספרינטר מתחיל בגרמניה ב-20,000 יורו; אצלנו זה יהיה "קצת" יותר…

כמובן שלא חסר בספרינטר החדש טכנולוגיה מתקדמת, הן בדמות מערכות עזר ודיאגנוסטיקה שונות, והן בדמות מערכות בטיחות. בין היתר מוצעות בספרינטר החדש מערכת MBUX – מערכת בידור ומדיה עדכנית המוכרת מהמרצדס A-קלאס החדשה; Mercedes PRO connectivity היא מערכת נוספת המוצעת עבור הספרינטר החדש המשמשת לדיאגנוסטיקה, מעקב אחר הרכב ונתוניו השונים יחד עם פרמטרים נוספים לנוחות מנהלי ציי הרכב; אופציה למצלמת רוורס מקורית ולחפצים בכך: מערכת מצלמות היקפיות המעניקות מבט 360 מעלות סביב; מערכת עזר לשמירת מרחק, שמירה על נתיב הנסיעה המבוקש, מערכת עזר לחנייה ועוד.
הספרינטר החדש ישווק באירופה תחילה, החל מיוני הקרוב, וזמן קצר לאחר מכן יחל שיווקו גם מחוץ לגבולות היבשת הישנה. לא ידוע בשלב זה על מועד ההשקה של מרצדס ספרינטר החדש בישראל.