מרצדס eActros

מרצדס אקטרוס חשמלית

מרצדס eActros

מרצדס eActros

מרצדס משיקה גרסה חשמלית למשאית הגדולה שלה אקטרוס; האקטרוס החשמלית מכונה מרצדס eActros והיא נמצאת שלב אחד לפני ייצור סדרתי המוני, לאחר שהוחל בניסוי רחב היקף בתנאי אמת שבמהלכו ייבדקו כל המכלולים, המערכות, אמינות המשאית, עלויות התחזוקה וכמובן – בעיות, אם תתעוררנה. לאחר פרק הבחינה והניסוי יוחל בייצור כאמור, כאשר במרצדס מעריכים כי מדובר בשנתיים מהיום (קרי: ייצור סדרתי בסוף 2019 – תחילת 2020).

מרצדס eActros

מרצדס eActros

מרצדס eActros תהיה המשאית הכל-חשמלית השנייה שהקונצרן מציע, המצטרפת אל הפוסו eCanter החשמלית המוצעת מאוגוסט 2017. מרצדס חשפה אב טיפוס ראשון של אקטרוס חשמלית כבר לפני כשנתיים, וטוענת כי "התגובות החיוביות בשוק" למשאית כזו עודדו את החברה להאיץ את פיתוחה ולהגיע במהירות האפשרית למוצר מוגמר שיימכר לציבור כרכב סטנדרטי וסדרתי.

מרצדס eActros

מרצדס eActros

מרצדס לא נמסרו פרטים טכניים מפורטים, למעט טווח הנסיעה המרבי העומד על 200 ק"מ בין הטעינות, והספיקה של המצברים, העומדת על 240 קילו-ואט/שעה. עוד פורסם כי הסרן המניע מיוצר על ידי ZF והוא פותח ומיועדת במקור לשרת על אוטובוסים חשמליים. המצברים מחולקים ללא פחות מ-11 קבוצות שונות, המפוזרות לאורך ולרוחב שלדת המשאית, לטובת חלוקת משקל מיטבית והורדה למינימום של מרכז הכובד.
מרצדס עורכת את הבדיקות והניסויים של האקטרוס החשמלית בתנאי אמת עם 10 משאיות, כאשר חלקן במשקל כולל של 18 טון וחלקן במשקל 25 טון, חלקן עם שניים וחלקן עם שלושה סרנים. המשאיות נמסרו למספר לקוחות שהחלו לעבוד איתן בהיקף מלא, תחת פיקוח, מעקב והכוונה של אנשי מרצדס. המטרה היא לבחון את הנוחות לעסק, לנהג ולאנשי התחזוקה ביום-יום, את האמינות של כלל המערכות והעלות הכוללת האמיתית של רכישת ואחזקת משאית חשמלית בסדר גודל ומשקל כאלו. המשאיות ישהו אצל קבוצת הלקוחות הראשונה למשך שנה, ואז יעברו לשימוש דומה אצל קבוצת משתמשים שנייה, מגוונת, להמשך הניסוי והבחינה למשך שנה נוספת.

מרצדס eActros

מרצדס eActros