עוד חשמל ל-UPS

איור שפרסמה חברת Workhorse של הואן החשמלי המיועד ל-UPS

איור שפרסמה חברת Workhorse של הואן החשמלי המיועד ל-UPS

לא מזמן סיפרנו לכם על חברת Workhorse האמריקאית שפיתחה טנדר גדול המונע חשמלית, וכבר החלה לקבל הזמנות. הגישה הרצינית אותה הפגינה החברה עם הטנדר החשמלי היתה ככל הנראה לא מקרית, שכן עתה מדווחת החברה הצעירה על הסכם לאספקת 50 ואנים חשמליים ראשונים עבור חברת השילוח הבי"ל UPS – כמובן שמדובר ב-ואנים פרי פיתוחה של Workhorse ושייוצרו על ידה.
UPS, יש לציין, ככל הנראה מאמינה מאוד בהינע החשמלי, וכבר מפעילה כ-300 ואנים חשמליים בארה"ב ובאירופה, מתוצרת יצרניות שונות. בנוסף – היא אף הזמינה 125 משאיות טסלה; ההזמנה מ-Workhorse היא במסגרת שיתוף פעולה ייחודי רחב היקף בין שתי החברות, במסגרתו Workhorse תפתח מאפס רכב מסחרי חשמלי, בראש ובראשונה על פי המפרט והדרישות של UPS.
ככלי רכב מסחריים חשמליים המתיימרים להציע עלויות תחזוקה נמוכות בהשוואה לרכבים דומים עם מנוע בעירה פנימית, הושם דגש על תכנון מינימליסטי וזול ככל הניתן, ולדוגמא נמצא כאן צבר סוללות קטן יחסית, המאפשר נסיעה של עד 160 ק"מ בין טעינות; לא מדובר בנתון מהפכני או מרשים במיוחד מחד, אך מאידך היעדר עוד מצברים ודרישה לעוד זמן הטענה מהווים שיקול כלכלי בעת הרכישה, לבטח כשמדובר בצי גדול ובדרישות שנתונים אלו מסוגלים לעמוד בהן – ובל נשכח את היתרון ביכולת ההטענה המורשית הגדלה, ככל שמשקל הרכב עצמו יורד.
בשלב זה עוד אין בידינו מידע נוסף, מפרט טכני או כל נתון אחר מעבר למה שהבאנו כאן, כאשר מצד היצרנית – Workhorse – כל שפורסם הוא איור של ואן מגודל למדי, בצבעי UPS כמובן.
החברה מוסרת כי צי ראשון של 50 ואנים חשמליים יסופק ל-UPS "עד 2019", כאשר לא ברור לאיזה חלק של השנה הכוונה. עד אז יושק ה-ואן בגרסתו המוכנה לייצור ויחל סדרת בחינות ובדיקות בתנאי אמת, עד להכנסתו לייצור סדרתי.