משאית וולוו FL Electric

חלוקה חשמלית מ-וולוו

משאית וולוו FL Electric

משאית וולוו FL Electric

וולוו משאיות משיקה את משאית החלוקה החשמלית הסדרתית הראשונה שלה – וולוו FL Electric. משאיות ראשונות תגענה אל הלקוחות בתחילת 2019 באירופה, וזמן מה מאוחר יותר תוצענה המשאיות בשוקים נוספים בהם וולוו פעילה.
המשאית החשמלית החדשה משתייכת לסדרת משאיות החלקה העירוניות הבינוניות FL ומיועדת בראש ובראשונה למשימות חלוקה והפצה בשטחים אורבניים, בכלל זה באיזורים האסורים לכניסה לכלי רכב הממונעים במנועי העירה פנימית, כפי שהולכים ומתרחבים בערי אירופה בשנים האחרונות. וולוו FL Electric מתאימה בשל היותה 'נקייה' לגמרי גם לעבודה הכוללת כניסה אל מבנים (חניונים גדולים, קניונים, אולמות יצור וכיו"ב), כמו גם לאיזורים רגישים לרעשים, דוגמת שכונות מגורים, עיבודה בשעות המנוחה, מרכזי ערים, בתי חולים ועוד.

משאית וולוו FL Electric

משאית וולוו FL Electric

בוולוו מציינים כי הביקוש למשאיות חשמליות עולה באופן עקבי ומובהק, ומסיבה זו הושקה ה-FL Electric כאשר הכוונה היו להרחיב משמעותית את היצע המשאיות החשמליות של היצרנית בעתיד הקרוב.
וולוו FL Electric היא במשקל כולל של 16 טון. מנועה החשמלי מייצר 185 קילו-ואט מרביים ו-130 קילו-ואט קונסיסטנטיים הזמינים כל זמן העבודה (253 ו-177 כ"ס, בהתאמה). המנוע מעביר את כוחו אל הגלגלים האחוריים דרך מערכת ההינע הסופי המוכרת (גל הינע, דיפרנציאל וצירים) ותיבת העברה בעלת 2 מהירויות. צבר המצברים (ליתיום-איון) מוצע בכמה גדלים, עם ספיקה של 100 עד 300 קילו-ואט/שעה וטווח נסיעה מרבי בין טעינות של עד 300 ק"ג. כמובן שככל שכמות המצברים גדלה, גדל משקל המשאית ברוטו, קטן משקל המטען המרבי וגדל טווח הנסיעה, ולהיפך, כך שכל לקוח יכול לבחור לעצמו את הקונפיגורציה המתאימה לצרכיו. זמן הטעינה באמצעות מטען מהיר נע בין שעה לשעתיים בלבד ממצב מרוקן עד מלא, תלוי בכמות המצברים; טעינה מלאה באמצעות נקודת חשמל רגילה תיארך לכל היותר 10 שעות עם צבר המצברים הגדול יותר.

משאית וולוו FL Electric

משאית וולוו FL Electric

הינע חשמלי הוא לא נושא זר אצל וולוו, והחברה משקיעה בסוג הינע הזה משאבים רבים מזה שנים, וכמו כן כבר מציעה בפועל משאיות חשמליות בשוק, דוגמת מאק חשמלית לפינוי אשפה, גרסה חשמלית לרנו Maxity (מאק ורנו הן בבעלות וולוו) כמו גם משאיות בחינה, ניסוי ותצוגה היברידיות (המשלבות בין מנוע בעירה פנימית למנוע חשמלי), דוגמת גרסה היברידית לוולוו FH. בנוסף מפתחת ומשווקת וולוו אוטובוסים חשמליים מאז 2010, עם למעלה מ-4,000 יחידות מהם שנמכרו מאז.
לא ידוע על כוונה להביא משאית זו לארץ. יבואנית וולוו היא חברת 'מאיר'.

משאית וולוו FL Electric

משאית וולוו FL Electric