טויוטה Sora

אוטובוס תא דלק סדרתי מטויוטה

טויוטה Sora

טויוטה Sora

כבר בסוף 2016 חשפה טויוטה אבות טיפוס ראשונים של אוטובוס חשמלי הניזון ממערכת תא דלק, והודיעה כי כלים ראשונים יצאו למבחנים בתנאי אמת בתחילת 2017. עתה, לקראת אמצע 2018, משיקה טויוטה את המוצר המוגמר המוכן לשיווק ומכירות עם חשיפת אוטובוס תא דלק חדש ובשל.

טויוטה Sora

טויוטה Sora

טכנולוגיית תא דלק ברכב מתבססת על מערכת המייצרת חשמל המניע מנועים חשמליים, כאשר מקור החשמל מגיע ממעין מצבר 'פתוח' או תא, המייצר חשמל באמצעות המרת אנרגיה כימית לזרם חשמלי; הדבר מתרחש כאשר אלקטרוליט 'מעורר' יוצר את הראקציה המבוקשת בין הדלק (שיכול להיות ממקורות שונים) לבין חומר מחמצן – שגם יכול להיות מסוגים שונים. היתרון הגדול בשיטת ייצור אנרגיה זו הוא – מעבר ליתרונות מובנים של כל מנוע והינע חשמליים, בראשם פעולה שקטה ואפס פליטת מזהמים – ביכולת הפעולה ללא הגבלת זמן, כל זמן שדלק מגיע למערכת. מצבר חשמלי נטען, למשל, מוגבל בכמות החשמל אותה הוא יכול ליצר, ולכן דורש הפסקות ארוכות לטובת טעינה מחדש.

טויוטה Sora

טויוטה Sora

האוטובוס החדש מכונה Sora ו-100 אוטובוסים ראשונים החלו להימסר לעיריית טוקיו, כאשר כולם מתוכננים לפעול במתכונת מלאה עד לתחילת המשחקים האולימפיים המתוכנים להיערך בטוקיו ב-2020. האוטובוסים מתוכננים לפעול ברחבי כל המרחב האורבני של העיר טוקיו רבתי. רשימת האבזור הסטנדרטי גבוהה, בעיקר בתחום הבטיחות, שם היא כוללת בין היתר מצלמות מסביב, חיישני קרבה לזיהוי הולכי רגל או רוכבי אופניים, מערכת למניעת סטייה מהנתיב, מערכת שמירת מרחק אוטומטית, מערכת למניעת תאונות חזית-אחור ועוד.
האוטובוס החשמלי החדש טויוטה Sora הוא באורך 10.5 מ' בקירוב ומתוכנן להסיע עד 79 נוסעים – 22 בישיבה, 56 בעמידה ונהג. האוטובוס מונע באמצעות צמד מנועים חשמליים המייצרים כל אחד 114 קילו-ואט, שזה שווה ערך לכ-156 כ"ס (בסה"כ – כ-312 כ"ס).

טויוטה Sora

טויוטה Sora