משאית פירקית Bell B30E 4x4

חוסכים ב'בל': 4×4 במקום 6×6

משאית פירקית Bell B30E 4x4

משאית פירקית Bell B30E 4×4

בל (Bell) הדרום-אפריקאית מרחיבה את היצע משאיות העפר הפירקיות שלה עם הוספת גרסת 4×4 חדשה – בל B30E. הפירקית החדשה מתבססת על הבל B30E הוותיקה יותר, שהוצעה עד כה רק בגרסת 6×6, דהיינו: עם שלושה סרנים. במקום שני הסרנים האחוריים מותקן כאן סרן אחד מאסיבי, הנשען על צמד גלגלי מישלין סופר-רחבים במידה 29.5R25. משמה קל להבין כי מדובר במשאית פירקית המתחרה בקטגוריית ה-30 טון בסגמנט.
אנשי בל מייעדים את ה-B30E 4×4 כחלופה זולה, חסכונית ומשתלמת יותר למכרות ומחצבות קטנות ובינוניות לפירקיות עם הינע 6×6. אמנם גרסת ה-4×4 מציעה כושר עבירות נמוך משל גרסאות ה-6×6, אך עבור לקוחות שאינם נדרשים למלוא יכולות העבירות של פירקיות ה-6×6 מדובר רק ביתרונות, על פי בל: למשאיות הפירקיות עם 2 הסרנים זריזות ויכולת תמרון גבוהה יותר, בלאי צמיגים נמוך יותר ופחות עומס על פחות מערכות נעות, מה שמהווה יתרון בתחזוקה השוטפת ובאמינות. בנוסף, טוענים בבל, פוגעת משאית בתצורה זו (2 סרנים במקום 3) פחות בדרכים בתוך המחצבה/מכרה, ולפיכך נדרש גם בסעיף זה פחות תחזוקה שמשמעה – עלויות נמוכות יותר. עוד מודגש כי יכולות וביצועי גרסת ה-4×4 אינם נופלים מאלו של גרסת ה-6×6, בעיקר בכל הקשור לכושר נשיאה.
מבחינה מכאנית, כאמור, דומה גרסת ה-4×4 לגרסת ה-6×6 למעט התאמות מתבקשות במבנה החלק האחורי התחתון; המנוע הוא מנוע מרצדס דומה, והעברת הכוח נעשית גם בגרסה זו באמצעות תיבת אליסון אוטומטית עם 6 הילוכים.
בל B30$ 4×4 מוגדר בשלב זה כאב טיפוס הנמצא בשלבי הבחינה והניסוי באחרונים לקראת הייצור הסדרתי. זה האחרון יחל בתחילת 2019, מבטיחים בבל. מיבואנית בל לארץ (חברת צ.מ.ד) נמסר כי אין כוונה להביא גרסה זו לישראל, מאחר והכלי אינו מתאים לתנאי הארץ, כדברי נציג החברה.