משאית איריזר Ie Truck

המשאית הראשונה של Irizar

משאית איריזר Ie Truck

משאית איריזר ie Truck

הפתעה: יצרנית האוטובוסים הספרדייה איריזר (Irizar) משיקה משאית ראשונה מתוצרתה – ומדובר במשאית חשמלית; Irizar היא מיצרניות מרכבי האוטובוסים הגדולות והוותיקות בעולם העובדת עם יצרניות שלדות ומנועים רבות בתחום, בכלל זה עם מרצדס, וולוו, מ.א.ן ובעיקר – סקניה.

משאית איריזר Ie Truck

משאית איריזר ie Truck

המשאית שהוצגה מכונה Irizar Ie Truck והיא ,תוצע כחשמלית לגמרי, עם מצברים נטענים, או כהיברידית, כאשר אל המערכת החשמלית מצורף מנוע הניזון מגז דחוס המשמש כגנרטור להטענת המצברים. גרסה זו האחרונה תאפשר שימוש במשאית גם לטווחים ארוכים, בין עירוניים. בשלב זה לא נמסרו טווחי הנסיעה של כל אחת מהאופציות.

משאית איריזר Ie Truck

משאית איריזר ie Truck

המשאית שהוצגה היא בקטגוריית המשקל של 26 טון והיא מסוגלת לשאת מרכב, מטען או ציוד במשקל 18 טון נטו. השימוש – המתבקש – בקבינה של אוטובוס מתוצרת החברה הופך את האיריזר למשאית עם קבינה וכניסה נמוכות במיוחד, כמקובל אצל לא מעט משאיות בינוניות לשימוש אורבני (Low Cab או Low Entrey). אפילו דלת הכניסה נפתחת בסגנון המוכר מאוטובוס, כאשר עמדת הנהג מוגבהת במקצת, והמדרגה אליה היא בתוך הקבינה. הודות לכך – טוענים ב-Irizar – תציע ה-Ie Truckאת רצפת המשאית הנמוכה ביותר בסגמנט.
איריזר תייצר את המהדורה הסדרתית של ה-Ie Truck במפעלה שב-Aduna בספרד, המפעל בו מיוצרים רוב מכלולי ההינע ועד להרכבת אוטובוסים חשמליים שלמים מתוצרתה. היא תוצע החל מתחילת 2019 הן בגרסאות הגה ימני והן שמאלי.
יבואנית Irizar לארץ היא חברת אמקול. לא ידוע על כוונה להביא את המשאית החשמלית החדשה לארץ.

משאית איריזר Ie Truck

משאית איריזר ie Truck