דאמפר AUSA D100AHA

Ausa חושפת 'דאמפר' חשמלי

דאמפר AUSA D601AHG

דאמפר AUSA D601AHG

Ausa הספרדייה השיקה זה עתה ציוד חדש לקראת 2019, ובראשו עגלת שפיכה חדשה בקטגוריית ה-6.0 טון בשם D601AHG. מדובר בנציג ראשון של דור הדאמפרים הבא של Ausa והוא מתיימר לכלול את המילה האחרונה בטכנולוגיה, בטלמטיקה, בבטיחות ובאלקטרוניקה בתחום ציוד זה. הדאמפר החדש מונע באמצעות מנוע דויץ עדכני בנפח 3.6 ליטר המציע 74 כ"ס. זהו הדאמפר ההידרוסטטי הראשון המצויד בשני דיפרנציאלים מוגבלי החלקה ובמערכת 'עצור וסע' המדוממת אוטומטית את המנוע עם לחיצה ממושכת על דוושת הבלם ו/או תוך פרק זמן מסויים שהמנוע בסרק, ומניעה אותו שוב כאשר דוושת התאוצה נלחצת. מצב זה מכונה Eco והוא ניתן לביצוע לפי רצון המפעיל. מסיבות אלו טוענים אנשי היצרנית שמדובר בכלי חסכוני באופן משמעותי ביחס לכלים אחרים בקטגוריית המשקל שלו המוצעים בשוק כיום.
מערכת ההעברה ההידרוסטטית היא עיקר החידוש בכלי זה, על פי אנשי Ausa, ובה הושקעו מירב המשאבים בעת הפיתוח. מדובר במערכת שפותחה במיוחד עבור סוג כלים זה, עם דגש על יכולות העברת כוח יעילות בשטח קיצוני – אחד הייעודים המרכזיים של דאמפר זה. לעגלת השפיכה החדשה D601AHG כאמור גם מערכת טלמטיקה חדשה לגמרי, הכוללת בין היתר צג מגע חדש גדול, המאפשר תפעול, בקרה, בדיקה ודיאגנוסטיקה מרחוק של כל מכלולי הכלי. בין היתר מקרינות אל צג זה מצלמות היקפיות את הנעשה בסביבות הכלי, ובנוסף מוצגות התרעות ויזואליות המשודרות באמצעות חיישני מרחק המכסים איזורים 'מתים' בסביבת הכלי.

דאמפר AUSA D100AHA

דאמפר AUSA D100AHA

אבל, את רוב תשומת הלב בהשקת הציוד החדש של Ausa תפסה עגלת שפיכה פירקית קומפקטית יותר במשקל העמסה של טונה אחת, בשם Ausa D100AHA. מדובר בהסבה חשמלית של ה-D100 – עגלת השפיכה הקטנה ביותר מתוצרת היצרנית. למרות שבשלב זה היא עוד לא מיוצרת באופן סדרתי. מדובר באב טיפוס ראשון של דאמפר חשמלי, המתיימר להציע לפחות 6 שעות עבודה בין טעינות. על פי הצהרות Ausa – מדובר בדאמפר החשמלי הראשון שנחשף עד כה בשוק. הטעינה, אגב, מתאפשרת מכל שקע ביתי סטנדרטי והיא עורכת 8 שעות.
מבחינת Ausa, וככל הנראה בקטגוריה זו באופן כללי, משובר בכלי מהפכני וחשוב ביותר, שכן אם וכאשר ייוצר הוא יכול בהחלט לשנות את כללי המשחק בתחום; עיקר יתרונותיו של דאמפר חשמלי הם בהתאמתו לחוקי פליטת המזהמים ההולכים ומחמירים, וביכולות לעבוד בקרבת מגורים ובשעות המנוחה והלילה הודות לרמות הרעש הנמוכות משמעותית של ציוד חשמלי ביחס לציוד דיזל. פרט נוסף הידוע בשלב זה מתייחס להספק: 13 קילו-ואט, שהם שווי-ערך לכ-18 כ"ס. מ-Ausa לא נמסר מתי מתוכננת להגיע אל השוק עגלת השפיכה החשמלית, אך באופן לא רשמי מדווח מצד התקשורת המקצועית בתחום באירופה על כוונה להשיק דאמפר חשמלי מבית היצרנית עד לסוף שנה זו.