משאית מכרות eDumper

משאית מכרות חשמלית – לייצור

משאית מכרות eDumper

משאית מכרות eDumper

בתחילת 2016 חשפה חברה שוויצרית בשם eMining אב טיפוס ראשון של משאית מכרות חשמלית לגמרי בשם eDumper. אז כהיום מתגאה החברה בהיותה יצרנית הרכב הכל-חשמלי (מבוסס מצברים – ללא מנוע דיזל המשמש כגנרטור) הגדול בעולם, מה שככל הנראה נכון.

משאית מכרות eDumper

משאית מכרות eDumper

מדובר במשאית מכרות המבססת על משאית מתוצרת קומטסו היפנית – קומטסו HD 605-7, והיא במשקל עבודה של 110 טון ועתה מוסרת eMining כי משאית ראשונה מדגם eDumper מסיימת שנתיים פיתוח מתוכן חצי שנה בחינה וניסויים רציפים בתנאי אמת במסגרת עבודה במכרה בקנטון ברן שבשוויץ. על פי היצרנית מסתיים הפרק המעשי לפני הכניסה לייצור ולקבלת הזמנות בהצלחה מרובה, עם ממוצע של למעלה מ-8 שעות עבודה נטו ביממה. "גם אנחנו וגם הלקוח מרוצים מאוד מהמשאית החשמלית" אמר דובר החברה במסיבת עיתונאים שנערכה במכרה. "עבורנו היתה זו תקופת בחינה מאתגרת ומרתקת בה גילינו שהמשאית החשמלית עונה על כל הצרכים ועומדת בכל הציפיות – ומעבר לכך. הלקוח שמח על חיסכון עצום בדלק וכמובן, על החיסכון החשוב לא פחות בפליטת מזהמים וגזים רעילים לסביבה". הלקוח עמו נערכו הבחינות בתנאי אמת, אגב, הזמין כבר משאית ראשונה שתחליף בהיצע משאית דיזל וותיקה יותר.

משאית מכרות eDumper

משאית מכרות eDumper

משאית ה-eDumper מיוצרת במפעלי Kuhn Schweiz AG האחראית גם על שיווקה. כאמור, היא מתבססת על משאית סטנדרטית של קומטסו שמגיעה למפעל, מפורקת ומופשטת, ומורכבת בחזרה לאחר הסבתה להינע חשמלי, כולל מקום ייעודי למצברים הנטענים. למשאית יכולת נשיאת 65 טון סלעים ועפר, נטו, ועם משקל זה היא מסוגלת לעלות שיפועים עד 15 אחוז. המנוע החשמלי מייצר 800 כ"ס והוא מניע את הגלגלים האחוריים, ומהירות הנסיעה המרבית עומדת על 40 קמ"ש. על פי היצרנית יחסוך שימוש במשאית מדגם eDumper 50,000 ליטר סולר בשנה – מספר ששווה בדיקת הנושא על ידי לקוחות פוטנציאליים. ועל אלו מסתמכת החברה הצעירה, עם קבלת הזמנות ראשונות לייצור סדרתי של משאית המכרות החשמלית.

משאית מכרות eDumper

משאית מכרות eDumper