משאית טויוטה Project Portal 2.0

משאית תא דלק מטויוטה – פרק ב'

משאית טויוטה Project Portal 2.0

משאית טויוטה Project Portal 2.0

במאי 2017 חשפה טויוטה משאית כבדה הפועלת בטכנולוגיית תא דלק בשם Project Portal. היה זה קונספט של משאית מתקדמת הנעה באמצעות טכנולוגיה חלופית – ירוקה, נקייה וחסכונית משמעותית בהשוואה למנועי הדיזל המוכרים, והיא הוצגה כקונספט המראה כיוון או רעיון, בלי התייחסות לייצור משהו דומה באופן סדרתי. נזכיר כי המשאית ד'אז התבססה על משאית קנוורת' סטנדרטית, בעיקר מבחינת המרכב והשלדה, כאשר אלו האחרונים לא היו פרי פיתוח עצמי של טויוטה. עתה משיקה טויוטה את השלב הבא בפרויקט, בדמות משאית חדשה המכונה Project Portal 2.0.
הדור השני של משאית הקונספט מתבסס שוב – כמו הדור הראשון – על משאית קנוורת', אך הפעם ממודל מתקדם במקצת (T670 במקום T660 שייצורו הופסק). המנוע נותר דומה למה שהוצג במשאית הקונספט הראשונה, קרי: עם הספק מרשים של קצת מעבר ל-670 כ"ס. בטויוטה מדווחים כי מאז הוצג הדור הראשון של המשאית היא גמעה כבר יותר מ-16,000 ק"מ בתנאי מבחן בתנאי אמת.

משאית טויוטה Project Portal 2.0

משאית טויוטה Project Portal 2.0

עיקר החדשות הן בטווח הנסיעה המרבי אותו ניתן לבצע עם המשאית החדשה ללא תדלוק; בגרסה הראשונה מדובר היה על 320 ק"ג, ועתה מוצהר כי המשאית יכולה לנסוע עד 480 ק"מ בין תדלוקים. המרכב החדש מציע גם תא שינה מרווח ותצורה שונה בהשוואה למה שהוצג בדגם הראשון, אך מדובר בקוסמטיקה שכרגע כלל לא ברור אם היא רלוונטית עבור טויוטה, שכן עתיד הפרויקט טרם הוברר, ולא ידוע – אם וכאשר יקרום פח ומנוע – האם טויוטה תתכנן משאית בשלמותה, מן המסד ועד לטפחות, או שבדומה לפרויקט תא הדלק – תתבסס על מרכב ושלדת משאית פרי תוצרת אחרת.
אין ספק שבטויוטה רציניים לגבי פרויקט המשאית הכבדה שלהם, וכי הכיוון הוא טכנולוגיית תא הדלק בה מאמינים בקונצרן. מן הסתם נראה בקרוב שלבים נוספים במיזם, ולא יהיה זה מופרך להמר שבקרוב תציג טויוטה משאית מוכנה לייצור משלה. נמשיך לעקוב.