רכב מסחרי חשמלי Thor

המסחרית החשמלית של Thor

רכב מסחרי חשמלי Thor

רכב מסחרי חשמלי Thor

יצרנית המשאיות החשמליות האמריקאית Thor – אחת השחקניות הרציניות והבולטות בשוק זה, לצד טסלה כמובן – תפתח, תייצר ותספק כלי רכב מסחריים חשמליים עבור ענקית השילוח הבי"ל UPS, כך הודיעו שתי החברות במקביל. יש לציין כי UPS נמצאת בעיצומו של הליך מתמשך של החלפת כל צי הרכב העצום שלה – בשלבים – בצי המבוסס על כלי רכב נקיים יותר, היברידים או חשמליים.
הרכב המסחרי האמור יתחרה מול רכב חשמלי דומה אחר, שנבנה אף הוא עבור UPS על ידי חברה אמריקאית נוספת המתחרה בסגמנט זה – Workhorse שאמורה לספק כלי רכב ראשונים עוד במהלך שנה זו. השלב הראשון של ההסכם יכלול 6 כלי רכב מסחריים גדולים בקטגוריית Class 6 האמריקאית, דהיינו – בעלי משקל כולל מותר הנע בין 9.0 ל-12.0 טון בקירוב. "בעקבות הניסוי והצלחתו – יורחב ההסכם בין שתי החברות", לשון ההודעה לעיתונות. משך זמן הניסוי נקבע על חצי שנה.
חברת Thor פרסמה בשלב זה איור של הרכב המיועד וכמה נתונים; ראשית – הן הרכב עצמו והן המנוע והמצברים הם פרי פיתוח וייצור מקוריים ועצמיים של החברה. המסחריות – כחשמליות לגמרי נטענות כמובן באמצעות שקע חשמל – מסוגלות לטווח נסיעה ממוצע של 100 מייל (160 ק"מ) בין טעינות, מה שמעניק להן שימושיות ראויה בתנאי נסיעה עירונית ממוצעת, מרחב המחייה המיועד שלהן.
מחברת Thor נמסר עוד במקביל עובדים אצלה על פיתוח גרסה אזרחית של הרכב המסחרי החשמלי, שתוצע בכמה אופציות טווח נסיעה – בהתאם לגודל וכמות המצברים שבהן. גרסה בסיסית, שתצלח לנסיעה של 50 מייל (80 ק"מ) בין טעינות, צפויה להימכר במחיר דומה למחיר רכב מסחרי/משאית קלה מקבילים: כ-68,000$. מהחברה נמסר עוד כי גרסאות כאלו יחלו להימכר כבר מתחילת 2019.