Scania L 320 6x2 hybrid

סקניה תציג משאית היברידית

Scania L 320 6x2 hybrid

Scania L 320 6×2 hybrid

סקניה השבדית תציג באופן רשמי ומלא בנובמבר הקרוב משאית היברידית חדשה. כך הודיעה החברה זה עתה, כאשר הכוונה היא כמובן לתערוכת המשאיות והרכב המסחרי החשובה בעולם – ה-IAA בהאנובר, גרמניה.
בשלב זה משחררת החברה תמונות ספורות ומידע כללי, ממנו ניתן להבין כי מדובר במשאית plug-in hybrid – קרי: משאית עם מנוע דיזל (Scania DC09 בעל 5 צילינדרים, במקרה זה) אליו מצטרף מנוע חשמלי כאשר יש צורך; זה האחרון יעזור בעומס מלא, ויוריד מאמץ ממנוע הדיזל, ובמקביל יוכל אף להסיע את המשאית בכוחות עצמו ולמרחקים קצרים, כמו לדוגמא במרכזי ערים או באיזורים שאסורה בהם נסיעה של רכב עם מנוע בעירה פנימית. הספק מנוע הדיזל לא דווח, אך הספק המנוע החשמלי בהחלט כן, וזה עומד על 130 קילו-ואט, שהם שווי-ערך לכ-177 כ"ס.
מערכות ההיגוי, הבלימה וההידראוליקה מופעלות באמצעות חשמל, וזאת בכדי לאפשר נסיעה חלקה ובטוחה על טהרת החשמל בלבד.
בסקניה מדווחים כי המשאית שתוצג תוכל לנוע עד 10 ק"מ על טהרת החשמל בלבד. את הכוח למנוע החשמלי יספקו מצברים שייטענו הן על ידי מנוע המשאית בזמן הנסיעה, והן על ידי טעינת המצברים מראש, באמצעות שקע חשמל סטנדרטי. במקביל תוצג גם גרסה היברידית רגילה, ללא אפשרות לטעינת מצברים מראש, מה החשמל יסופק מהמנוע בזמן הנסיעה וינוצל לפי הצורך.

Scania L 320 6x2 hybrid

Scania L 320 6×2 hybrid

בסקניה מייעדים את המשאית ההיברידית המתוכננת למגוון רחב של שימושים – מחלוקה עירונית ועד לעבודות עפר, תשתיות, בניין וכיו"ב באופן כללי, ובפרט לנדרשים לבצע עבודות כאלו במקומות המוגבלים מבחינת פליט המזהמים או הרעש. המשאית המתוכננת תצויד ביציאת כוח (PTO) חשמלית, מה שיאפשר לה להפעיל ציוד מגוון גם בתוככי ערים או בשעות המנוחה, הודות להיעדר הרעש. בסה"כ טוענים בסקניה כי המשאית ההיברידית המתוכננת תציע חיסכון ממוצע בעלויות השוטפות של לפחות 15% ביחס למשאיות דומות בעלות הינע קונבנציונלי, בין היתר בגלל שתוספת ההספק אותה מספק המנוע החשמלי מאפשרת התקנת מנוע דיזל חלש יותר, ומכאן גם עלותו בכלל היא נמוכה יותר, ובפרט עלויות צריכת הדלק והתחזוקה. פליטת המזהמים הממוצעת יכולה להגיע לחיסכון של למעלה מ-90% ביחס למשאית מקבילה עם מנוע דיזל בלבד.
כל הפרטים החסרים יתפרסמו מן הסתם עם חשיפתה המלאה של המשאית בהאנובר, כאמור. כמובן שנדווח