סדרת מנופים חדשה מ-HIAB


מומחית ציוד ההרמה השבדית היאב (Hiab) מרעננת את היצע המנופים הקלים שלה למשאיות, בקטגוריות המשקל שבין 4 ל-11 טון/מטר. על פי היצרנית מדובר בסדרת מנופים בהם הושם דגש עיקרי על קשיחות ורב שימושיות במגוון יישומים – כמו גם על נוחות וקלות בהפעלה, בכלל זה אופציה לבחור בין ארבעה מצבי תפעול, ידניים או בשלט רחוק.

הסדרה החדשה מכונה בפשטות HIAB light range loader crane והיא כוללת מנופים העשויים פלדה קשיחה וקלה במיוחד, במטרה להציע משקל נמוך בשילוב התכונות המובטחות לגבי שרידות וקשיחות. מערכת שליטה מרחוק חדשה כוללת מסך תצוגה גדול המאפשר – על פי היאב – שליטה, בקרה ומעקב נוח יותר אחר מצב המנוף, תקלות או הצורך בתיקונים ותחזוקה. מערכת בקרה זו מתיימרת להקל מאוד את השליטה ואת תפעול המנוף, ובכך לפשט את חיי המפעיל – מה שאמור להבטיח מינימום תקלות ומקסימום יעילות בעבודה.
עוד נמסר מ-HIAB כי מערכת שליטה ופיקוח חדשה בשם X-4 SPACE פעולת על שיכוך וריסון הפקודות הניתנות על ידי המפעיל למנוף, ובכך הופכת את העבודה לרצף מהיר ויעיל יותר, ללא 'מכות', טלטלות ונדנודים מיותרים. המערכת משככת אוטומטית פעולות עצירת או פתיחת הבוכנות, ובכך מפנה את המפעיל לעסוק בעבודה עצמה, תוך מזעור הנזקים והעיכובים. ב-HIAB טוענים כי מערכת זו מקצרת את סבבי העבודה ובסופו של יום תורמת תרומה משמעותית ליעילות שבעבודה ובתפוקה. יבואנית HIAB לארץ היא חברת הידקו גבעתי