משאית פורד F-Max

המשאית הכבדה של פורד

משאית פורד F-Max

משאית פורד F-Max

לפני מספר שבועות סיפרנו לכם לראשונה אודות המשאית הכבדה המודרנית למראה מתוצרת פורד – אז עדיין ככמה תמונות, ללא שם או מפרט טכני. לא מדובר בפורד ארה"ב או אירופה, אלא במיזם משותף לאוטוסן התורכייה ולחברת פורד, כאשר המשאית החדשה הלכה למעשה תוכננה וגם מיוצרת בתורכיה, תוך שימוש בלא מעט מכלולים מבית פורד והקבלת הזכות להשתמש בשם המפורסם בחזית משאיותיה.

משאית פורד F-Max

משאית פורד F-Max

כפי שהתמונות הראשונות רמזו, ועתה – לאחר ההשקה הרשמית בגרמנייה המפרט וההצהרות מלמדות, מדובר במתחרה מעניינת בשוק הכה-תחרותי בעיקר באירופה, ובכלל זה גם מדונות מערב אירופאיות מתקדמות. הגושפנקא הרשמית הגיעה בדמות זכייה בתואר 'משאית השנה' – תחרות שנערכת באופן מסורתי במסגרת תערוכת הרכב הכבד IAA בהאנובר, שם הושקה רשמית.

משאית פורד F-Max

משאית פורד F-Max

תחת שם המותג הוותיק Ford Trucks מציעה כאמור אוטוסן את המשאית החדשה כמתחרה תחרותית במחיר להיצע המשאיות האירופאיות המגוון. עצם כניסת מתחרה חדשה אל שוק המשאיות, לבטח מתחרה שעד כה לא ממש שיחקה ב"מגרש של הגדולים", קרי: מדינות מערב אירופה וצפון אמריקה, עוררה כמובן עניין רב מאוד בעת חשיפת ה-F-Max בהאנובר זה עתה. המשאית שהוצגה היתה בתצורת סוס גורר למרחקים ארוכים, וזו תהיה הגרסה הראשונה שתוצע בשוק של המשאית החדשה.

משאית פורד F-Max

משאית פורד F-Max

כמנוע משרת כאן מנוע "מתוצרת עצמית", כהגדרת היצרנית, בנפח 12.6 ליטר ובתצורת 6 צילינדרים המציע במשאית התצוגה 500 כ"ס העומד בתקני Euro 6. הכוח מועבר דרך תיבת הילוכים מתוצרת ZF Traxon עם 12 מהירויות אל הסרן האחורי, כאשר גם הסרנים מיוצרים על ידי פורד, כפי שהודגש. פיתוח עצמי הוליד גם את הקבינה הכל-חדשה, ברוחב 2.5 מ' וסממני עיצוב היותר ממזכירים את האופנה השלטת כיום אצל המשאיות האירופאיות המובילות, עם דגש על הצפוניות יותר מביניהן (סקניה ו-וולוו).

משאית פורד F-Max

משאית פורד F-Max

הקבינה החדשה כוללת עיצוב פנימי הכולל רצפה שטוחה ואחידה, שני מקומות לשינה, תאי אחסון בסגנון המוכר ממטוסי נוסעים, לוח מחוונים מודרני הכולל מסך מגע גדול ומערכת מולטימדיה, ועוד. גם מבחינת טכנולוגיה מתקדמת מדובר בהיצע המקובל כיום אצל משאיות עדכניות, ובתוך כך מציינים בפורד מערכות ניווט על בסיס לווייני, בקרת מהירות, מערכת עזר לבלימת חירום, מערכת לשמירת נתיב הנסיעה, מערכת לשמירת מרחק ועוד – מפרט המהווה כיום בסיס למי שרוצה להתחרות בליגה העליונה של שוק המשאיות העולמי.

משאית פורד F-Max

משאית פורד F-Max

פורד פרסמה כי במהלך השנתיים הקרובות תוצע המשאית החדשה בשווקי תורכיה ו'מזרח ומרכז אירופה', כאשר לא פורט למה הכוונה במדויק.
יבואנית משאיות פורד לארץ היא חברת DMC Trucks – שותפות בין דלק מוטורס וחברת קומסקו. לא הצלחנו לקבל תשובה לגבי הכוונה להציע משאית זו גם בארץ.

משאית פורד F-Max

משאית פורד F-Max