יונדאי Xcient אוטונומית

יונדאי מפתחת משאית אוטונומית

יונדאי Xcient אוטונומית

יונדאי Xcient אוטונומית

שיאה של ההודעה לעיתונות בדבר פיתוח משאית אוטונומית על ידי יונדאי היתה תיעוד נסיעה לאורך 40 ק"מ, בין הערים Uiwang ו-Incheon בדרום קוריאה. הנסיעה, מיותר לציין, בוצעה ללא התערבות אנושית, כאשר בתא הנהג יושב נהג מטעם יונדאי מסיבות בטיחותיות. המשאית נסעה בעצמה בכבישים ציבוריים, בכלל זה בתנועה צפופה, ובהצלחה מלאה.

יונדאי Xcient אוטונומית

יונדאי Xcient אוטונומית

יונדאי הקוריאנית מפתיעה עם חשיפת פרויקט פיתוח וניסוי של משאית אוטונומית, קרי: הנוסעת ללא התערבות אנושית, באמצעות מערכות ניהוג אוטומטיות הכוללות ניווט, רדאר, חיישני מרחק, מצלמות ועוד. כמובן שכל החיישנים הרלוונטיים מותקנים גגם על הנגרר. המשאית האמורה – יונדאי Xcient – היא משאית סדרתית מתוצרת החברה, שעברה הסבה לייעודה החדש, נראית עדיין הן מבחוץ והן בתוך הקבינה כמשאית סדרתית ויש בה מקום לנהג בשר ודם, לצורכי בטיחות ולמצבי חירום. יונדאי Xcient שמשתתפת בפרויקט מסוגלת לגרור עד 40 טון מטען; המשאית נוהגת בעצמה, מאטה ומאיצה בעצמה, שומרת מרחק, מפלסת דרכה בתנועה צפופה ואף חונה בסוף היום, ומדוממת את מנועה.

יונדאי Xcient אוטונומית

יונדאי Xcient אוטונומית

במהלך הנסיעה הבינעירונית בכביש הציבורי שמרה המשאית על נתיב התנועה המתאים ונותרה במסגרת הגבלת המהירות של 90 הקמ"ש הנהוגים בו. מדובר באחד הכבישים הבינעירוניים העמוסים ביותר בקוריאה, והנסיעה ערכה כשעה נטו. הנהג שישב בקבינה מטעמי בטיחות נותר חסר עבודה, טוענים ביונדאי, כאשר המשאית אף האטה במהירות או עברה לנתיב אחר כאשר נוצר הצורך בכך, דוגמת רכב מלפנים המאט או הסוטה מנתיבו.

יונדאי Xcient אוטונומית

יונדאי Xcient אוטונומית

כל המערכות השותפות ליכולת הניהוג האוטונומית של המשאית מעבירות את המידע המצטבר למחשב מרכזי, המנתח את הנתונים ברצף ומעביר פקודות למערכות הרלוונטיות במשאית ובנגרר. כך, למשל, מקבלת מערכת הניווט מידע אודות עלייה באופק או פקק תנועה, והמשאית עוברת באופן אוטומטי ובזמן המתאים לנסיעה המתאימה לתנאים. לצורך התאמת המשאית לייעודה החדש הוחלפה מערכת ההיגוי בחדשה, כזו הניתנת לשליטה טובה יותר באמצעות משאבות הידראוליות שאינן מופעלות באמצעות גלגל ההגה.
יונדאי תמשיך בפיתוח משאיות אוטונומיות וביתר שאת, מה שנראה כתחום ההופך לחם ולמרתק ביותר בעולם השינוע היבשתי כיום. אנו נמשיך לדווח