פורד טרנזיט PHEV

פורד טרנזיט חשמלי בדרך

פורד טרנזיט PHEV

פורד טרנזיט PHEV

פורד חושפת טרנזיט היברידי-חשמלי ששיווקו יחל במהלך המחצית השנייה של 2019. חשיפת הפורד טרנזיט PHEV, בשמות המלא (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), נערכה במקביל לחשיפת הדור הבא של הטרנזיט, שעבר רענון ומתיחת פנים לקראת 2019.
הטרנזיט החשמלי החדש מוגדר כאמור כ-Plug-in Hybrid, קרי: מנועים חשמליים המניעים את הגלגלים כאשר מנוע בנזין קטן (1.0 ליטר, 3 צילינדרים) משמש כגנרטור המספק את החשמל לצבר מצברי ה-Lithium-Ionen המותקן ברצפת הרכב. הטרנזיט החשמלי מסוגל לנוע על טהרת החשמל בלבד כ-50 ק"מ, וכאשר המצברים מתרוקנים – יספק המנוע החשמלי את המילוי הנדרש לאפשר נסיעה של 500 ק"מ במשולב, עם מיכל דלק אחד.

פורד טרנזיט PHEV

פורד טרנזיט PHEV

הגרסה החשמלית של הטרנזיט המחודש היא גולת הכותרת של הדגם העדכני, אבל היא בהחלט אינה החדשה היחידה הרלוונטית לרכב המסחרי הוותיק והמוכר של פורד; לא מעט אלקטרוניקה מתקדמת ומחשוב הוספו לטרנזיט, בעיקר בדמות מערכות עזר ובטיחות כמו מערכת עזר אקטיבית לחנייה, מערכת לעזרת חיבור וניתוק נגרר, מערכת לסריקת 'איזורים מתים' בשדה הראיה, בכלל זה של נגרר – אם מחובר, מערכות בקרה וטלמטיקה חדשות, כמו FordPass-Connect-Modem, Ford Smart Mobility ו-Ford Telematics המאפשרות קלת מידע ונתונים בשמן אמת לגבי מגוון רחב של פרמטרים – מהתראות לגבי תקלות, טיפולים נדרשים ועד למיקום, סטטיסטיקות נסיעה וכיו"ב.

פורד טרנזיט PHEV

פורד טרנזיט PHEV

פורד מעבירה את הטרנזיט החדש ל-2019 גם מתיחת פנים מקיפה – מבחוץ ומבפנים, ומרעננת את היצע המנועים; מנוע ה-EcoBlue דיזל בנפח 2.0 ליטר עבר שדרוג ושיפור מהותיים ומתיימר מעתה לצרוך 7-10% פחות דלק. מנוע זה מוצע גם עם הספקים גבוהים במקצת מעד כה, והלקוחות יכולים לבחור מעתה בין 105, 130, 170 ו-185 כ"ס.
פורד טרנזיט החדש מוצע גם במהדורת 2019 באינספור גרסאות וקונפיגורציות, ומגוון אורכי המרכב, בסיס הגלגלים, הגובה, הגרסאות הסגורות והפתוחות, סוגי המנועים, ההינע – קדמי או אחורי, ותיבות ההילוכים מאפשרים למעלה מ-450 גרסאות שונות אותן ניתן "להרכיב", לפי הצרכים והדרישות.

פורד טרנזיט PHEV

פורד טרנזיט PHEV

חדשה היא האופציה לקבל מערכת "היברידית קלה", בתרגום חופשי, שעיקרה היא מערכת המונעת באמצעות רצועה של גנרטור המספק חשמל לתאורה, המסוגלת לאגור חשמל במהלך הבלימה בצבר סוללות Lithium-Ionen 48 וולט נפרד. מערכת זו מורידה עומס מהמנוע ולמעשה הופכת את מערכת החשמל לעצמאית ושאינה תלויה במנוע הבעירה הפנימית לתפעולה, ובכך תורמת לחיסכון בצריכת הדלק. מערכת נוספת – 'עצור וסע', מדוממת את המנוע עם כל לחיצה ממושכת על דוושת הבלם, ומניעה אותו אוטומטית עם ההרפיה והלחיצה על דוושת התאוצה. בפורד טוענים שמערכת זו לבדה תורמת לירידה של עד 8% בצריכת הדלק. חדשה נוספת מתייחסת להוספת אופציה של תיבת הילוכים אוטומטית עם 10 מהירויות המוצעת מעתה גם לגרסאות ההנעה האחורית, ולא רק לגרסאות ההנעה הקדמית עד כה. אופציה זו תוצע רק החל בתחילת 2020.
יבואנית פורד לארץ היא חברת דלק מוטורס.

פורד טרנזיט PHEV

פורד טרנזיט PHEV