סקניה חשמליות יוצאות לדרך


ניסוי שהחל בתנאים מוגבלים ותחת פיקוח הדוק בגרמניה לפני כמעט שנתיים, הופך עתה לישים ועולה שלב; בפברואר 2017 החלה סקניה השבדית (כיום בבעלות פולקסווגן הגרמנייה) בניסוי שכלל מספר משאיות שהונעו באמצעות חשמל, שסופק להן באמצעות כבלים ייעודיים מעל לנתיב הנסיעה על האוטוסטרדה. הרעיון היה לאפשר למשאיות המונעות בחשמל לנוע במסלול המיועד להן על אוטוסטרדות ציבוריות, תוך קבלת אספקת החשמל הנדרשת באמצעות מערכות כבלים תלויים ומחברים קפיציים מעל לגג המשאית – בשיטה הדומה לשיטה הוותיקה והמוכרת מרכבות עירוניות חשמליות.
עתה מודיעה סקניה על בניית 15 משאיות היברידיות אשר בשיתוף סימנס, שפיתחה את מערכות העברת הכוח עבורן, תצאנה לניסוי בשלושה אתרים שונים בגרמניה במהלך המחצית הראשונה של 2019. המשאיות תסופקנה במסגרת הסכם עם שלושה מחוזות שונים בגרמניה (Hessen, Schleswig-Holstein ו-Baden-Württemberg) בשלבים, עד למאי 2019.
המשאיות מתוכננות לנוע בחופשיות כמו כל משאית אחרת, כאשר בכל פעם יוכשר מקטע מהכביש המהיר לטובתן, עם מערכת העברת החשמל העילית שתאפשר למשאיות לנוע את אותו המקטע על טהרת החשמל בלבד, ואף למלא חשמל במצברים בכדי להציע יכולת תנועה 'חשמלית' גם לטווח קצר במקומות שהנם מעבר לאותו המקטע, בתוך ערים.
המשאיות הרלוונטיות הוסבו על בסיס דגמי R 450 בגרסאות 'סוס' גורר ובהינע 2×4. הצלחת הניסוי תוביל לייצור סדרתי ורחב היקף של משאיות כאלו, כאשר למעשה הן מציעות פתרון מקורי ומעניין לשלב הבעייתי – הן עבור היצרניות, הן עבור התשתיות והרשויות והן עבור הלקוחות – של המעבר ממשאיות המונעות באמצעות מנועי בעירה פנימית למשאיות חשמליות לגמרי.