משאית חשמלית Peterbilt 220EV

עוד חשמל אמריקאי


Paccar האמריקאית, החברה האם של מותגי המשאיות קנוורת', פטרבילד, דאף וליילנד, חושפת בלאס ווגאס שבנבדה/ארה"ב שלוש משאיות חשמליות – אחת מהן כבר בשלב לקראת ייצור סדרתי, והשתיים הנותרות בשלבי בחינה וניסוי, עם אותן השאיפות. בכך מצטרפת גם Paccar אל המירוץ החשמלי ואל רוב יצרניות המשאיות כיום, שכולן עובדות במרץ על אופציות מונעות בחשמל, בהתאם לכיוון הנקי אליו הולכת התעשייה.
המעניינת והרלוונטית מבין המשאיות שנחשפו היא ללא ספק ה-Peterbilt 220EV שייצורה אמור להתחיל כבר בקיץ השנה בגדר 'טרום ייצור סדרתי', כאשר 30 משאיות חשמליות ראשונות תוצענה ללקוחות נבחרים שישתפו פעולה עם היצרנית לצורך בחינה וניסוי אחרון לפני הייצור הסדרתי. במידה והניסוי יצלח והמשאיות תיתבררנה כראויות, השיווק הסדרתי של ה- Peterbilt 220EV יחל כבר בתחילת 2020. Peterbilt 220EV מתבססת מכאנית על DAF LF והיא תוצע למטרות חלוקה והובלה לטווחים קצרים ובינוניים בשש גרסאות שונות (תאי נוסעים ואורכים), בשלב ראשון.

משאית חשמלית Peterbilt 220EV

משאית חשמלית Peterbilt 220EV

ל-Peterbilt 220EV שתי קבוצות של מצברים נטענים מתוצרת TransPower המציעות יחד 148 קילו-ואט/שעה. החשמל הנאגר מזין יחידת סרן אחורית בתוכה משולב מנוע חשמלי המיוצרת על ידי Meritor Blue Horizon והניתנת לרכישה כיחידה מוגמרת עבור תעשיית הרכב. יחידת הסרן המניע כוללת שני יחסי העברה. בפטרבילט טוענים כי למשאית החשמלית החדשה טווח נסיעה של 100 מייל (כ-160 ק"מ) בין טעינות, וכי משך הטעינה ממצב מרוקן עד מלא לגמרי עומד על שעה אחת בלבד.

יחידת סרן עם מנוע חשמלי מתוצרת Meritor

יחידת סרן עם מנוע חשמלי מתוצרת Meritor

עוד הוצגה באותו האירוע בלאס ווגאס משאית תא הדלק של טויוטה – משאית כבדה המתבססת על קנוורת' T680s – הנמצאת עדיין בשלבי בחינה וניסוי בתנאי אמת. מדובר בפיתוח מעניין של משאית אמריקאית כבדה וקלאסית בעיצובה ובמבנה שלה שהנה פרי פיתוח משותף של Toyota Motor North America וקנוורת' מקבוצת Paccar. נזכיר בקצרה כי טכנולוגיית תא הדלק (Fuel Cell) בה מצויידת המשאית הנסיונית מתבססת על יצירת תגובה כימית בין מים וחמצן המוסבת לאנרגייה חשמלית היכולה לשמש למילוי מצברים או לאספקת זרם במישרין למנוע חשמלי. במקרה דנן מדובר בצבר מצברי ליתיום איון נטענים המפוקחים באמצעות מערכת ממוחשבת מתקדמת ה"מנהלת" את אגירת והוצאת האנרגייה על פי הצורך. במקרה של המשאית של טויוטה וקנוורת' מוצע בשלב זה טווח נסיעה מרבי של 480 ק"מ, עד שיש צורך לטעון את המצברים.
לצידה של המשאית המבוססת על הקנוורת' T680s נחשפה משאית כבדה נוספת המבוססת על משאית קנוורת', אך קטנה במקצת וללא תא שינה. גם משאית זו מונעת באמצעות טכנולוגיית תא דלק, שנמצא כאמור בשלבי ניסוי מתקדמים של טויוטה וקנוורת'.