RAM חדש ל-2019


חטיבת הרכב המסחרי והטנדרים בפיאט-קרייזלר – ראם (RAM) חושפת את גרסאות ה-heavy duty החדשות לשנת 2019 של הטנדרים מהסדרות 2500 ו-3500. המסר העיקרי הוא "עוד כוח, עוד מומנט, עוד אבזור ופחות צריכת דלק".

גרסאות ה-heavy duty של טנדר הראם החדש קיבלו אינספור רענונים ועדכונים קלים בעיצוב, כך שמדובר במראה חדש אך כזה שלא ניתן לטעות בו. היצע המנועים רוענן אף הוא וניתן לבחור בין מנוע Hemi בנפח 6.4 ליטר (V8) הניזון בנזין המציע 410 כ"ס ומומנט מרבי של למעלה מ-59 קג"מ מייצור עצמי (קרייזלר), לבין מנוע טורבו-דיזל מתוצרת Cummins, בנפח 6.7 ליטר (6 צילינדרים) המוצע בשתי גרסאות: 370 או 400 כ"ס. מנוע זה מציע מומנט עוקר סלעים של עד 138 קג"מ (!), ומאפשר כושר גרירה מרבי של כמעט 16 טון וכושר הטענה כולל מרבי של כ-3.5 טון. מנוע הבנזין משודך לתיבה אוטומטית עם 8 מהירויות, ומנוע הדיזל מגיע עם תיבה אוטומטית אף היא, אך עם 6 מהירויות, המיועדת לעמוד בעומסים כבדים יותר, בעיקר לנוכח כושר הגרירה המרשים של הטנדר. בקרייזלר מדגישים כי הן המנועים והן תיבות ההילוכים פותחו במיוחד עבור טנדרים חדשים אלו.

השלדה מתבססת אמנם על המוכרת מדגמי 2018 אבל למעשה היא חדשה לגמרי, בין היתר הודות לשימוש בפלדה קשיחה יותר המבטיחה חוזק משופר באופן משמעותי – במקביל לירידה במשקל. גם השימוש באלומיניום בבניית חופת המנוע תורמת לחיסכון במשקל, המגיע בשורה התחתונה עד לכדי 65 ק"ג פחות, בהשוואה לדגמים מקבילים בהיצע ראם העדכני.

מערכת הבלמים חדשה אף היא, ומתיימרת לטפל טוב יותר במשקל גבוה לבלימה. מצלמה היקפית (360 מעלות) היא אבזור סטנדרטי ונועדה בעיקר להקל על תמרוני חנייה, ולהגביר את רמת הבטיחות בעיקר בהתייחס להולכי רגל בסביבת הרכב או הנגרר שלו. כאופציה ניתן להוסיף מצלמה המותקנת בחלקו האחורי של הנגרר, למטרות דומות. עוד נזכיר ברשימת האבזור הסטנדרטי מערכת בקרת לחץ אוויר – גם לנגרר, ומערכות בטיחות מתקדמות נוספות דוגמת בקרת מהירות אדפטיבית (המתאימה עצמה לתנאי הדרך), התראה בפני תאונת חזית, בלימת חירום אוטומטית – גם לנגרר, ועוד.
גם איכות הנסיעה והנוחות שודרגו בטנדר החדש באופן משמעותי בעיקר הודות לבולמי זעזועים חדשים, משככים חדשים כנגד ויברציות ובידוד טוב יותר בפני רעשים.

כטנדר עבודה רב תכליתי ניתן להזמין את דגמי הראם 2500/3500 במגוון תצורות מרכב, הינע אחורי או כפול (כולל גרסאות לנסיעה מאתגרת יותר בשטח עם הינע כפול ו-2 נעילות דיפרנציאל), כמה סוגי ארגזים, עם מדרגות צד קבועות או נשלפות, ועוד.
אבל, קפיצת הדרך המשמעותית ביותר בראם החדש ל-2019 לעומת הדגם היוצא נמצא בקבינה. תא הנוסעים שודרג מהותי מבחינת אבזור, איכויות גימור, ארגונומיה ורמות פאר. בראם אף טוענים כי סביבת העבודה בתוכו "קובעת סטנדרטים חדשים בתחום הטנדרים הגדולים". מסך התצוגה המרכזי גדול משמעותית מהמוכר בסדרה זו ובהשוואה למוכר אצל המתחרים עד כה, עם קוטר אלכסוני של 12". תאי האחסון גדלו וחדשים הצטרפו למוכר עד לכדי נפח אחסון כולל של 258 ליטר – כולל מאחורי המושבים האחוריים ומתחתיהם. ניתן לקבל עד 5 שקעי USB ברחבי הקבינה.
דגמי ה-Heavy Duty החדשים של ראם מיוצרים במפעל פיאט-קרייזלר במקסיקו. המסירות בפועל יחלו במהלך הרבעון השני של 2019. יבואנית ראם לארץ היא חברת מכשירי תנועה.