טויוטה Hiace חדש


טויוטה חושפת את הדור הבא של הרכב המסחרי Hiace, ומדובר ברכב חדש מן המסד ועד לטפחות. ענק הרכב היפני מפרסם פרטים ותמונות ראשונות של ההיי-אייס החדש, כאשר בראש החדשות בולטים הצמיחה בממדים והאפשרות להסיע – בגרסאות האוטובוס הזעיר של הרכב המסחרי – עד 17 נוסעים.
מאז הוצג לראשונה ב-1967, מושק כעת הדור השישי של ההיי-אייס וגם הוא מוצע בכמה גדלים ותצורות מרכב. האורך הכולל עומד על כ-530 או כ-590 ס"מ, עם בסיסי גלגלים של 321 או 386 ס"מ, בהתאמה. הגובה נע בין 199 ל-228 ס"מ, והרוחב זהה בכל הגרסאות ועומד על 195 ס"מ. מדובר בזינוק בממדי האורך הנעים מ-53 ל-57 ס"מ ביחס לדגם היוצא, צמיחה בבסיסי הגלגלים שבין 64 ל-65 ס"מ והגבהה שבין חצי ס"מ ל-1 ס"מ. אלו בהחלט נתונים משמעותיים וההופכים את ה-Hiace לרכב גדול ומרווח משמעותית מהמוכר עד כה.

צמיחה זו בממדים מאפשרת לטויוטה להציע גרסת אוטובוס זעיר המיועדת להסיע עד 17 נוסעים עם אפשרויות חלוקת מיקום המושבים בכמה אופנים. מנגד לגרסה הגדולה ביותר להסעת נוסעים מוצעות גם גרסאות ואן סגור עם 2 מקומות ישיבה בלבד, לטובת מקסימום יכולת הובלת מטען. ביניהן מוצעות אינספור גרסאות המשלבות בין מקום לנוסעים לבין מקום למטען, בי כמה מידות אורך וגובה, עם חלונות ובלי.

היצע המנועים כולל בשלב זה טורבו-דיזל אחד (2.8 ליטר, 4 צילינדרים) ובנזין אחד, ללא טורבו (3.5 ליטר, V6) כאשר בשני המקרים לא פורסמו נתוני הספק, מומנט או צריכת דלק. היצע תיבות ההילוכים כול אף הוא שתיים בשלב זה: ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית – אף היא עם 6 הילוכים.
העיצוב החדש לגמר והשונה בהחלט לעיצוב ה-Hiace המוכר כולל בתוכו שינוי מהותי בתכנון ובמבנה; המנוע כבר לא שוכן מעל לצירי הגלגלים הקדמיים, ממש מתחת למושבים, אלא הוא הוזז אל קדמת השלדה, בחזית – כפי שמקובל אצל רוב המסחריות כיום. בכך נחסכים הוויברציות והרעשים עבור הנהג והנוסע שלמעשה ישבו מעל למנוע, ובמקביל מאפשר גישה נוחה יותר לצורך תחזוקה ותיקונים עבור המכונאים. הזזת המנוע אפשרה גם – כפי שמציינים בטויוטה – תכנון פנים ארגונומי, נעים ומרווח יותר, שכן מיקום המנוע כבר לא מהווה מגבלה תכנונית.

מן הסתם גם עיצוב הפנים חדש לגמרי, ובכלל זה בסביבת הנהג. מעבר לעיצוב הארגונומי יותר, מוצע עוד מרווח, נוחות גבוהה יותר, בידוד טוב יותר בפני רעשים, פחות וויברציות והבטחה לרמת בטיחות גבוהה לאין ערוך בהשוואה להיי-אייס היוצא.
טויוטה מכוונת את ה-Hiace, כמקודם, בעיקר לשווקים מתפתחים, הכוללים גם אותנו: אסיה, המזה"ת, אפריקה, אוקיאניה, אמריקה הלטינית ומקסיקו. בשלב ראשון, החל מימים אלו, ישווק ה-Hiace החדש בפיליפינים. ההתרחבות אל יתר שווקי היעד תתרחש בהמשך השנה. בשלב זה לא ידוע על מועד לשיווק ה-Hiace החדש בישראל, אך ניתן להעריך כי מדובר ככל הנראה במהלך המחצית השנייה של שנה זו (2019). יבואנית טויוטה לארץ היא חברת יוניון מוטורס.