Kato KA1000Rx

מנופים ניידים מיפן

Kato CR-250R-V

Kato CR-250R-V

קאטו היפנית (Kato) משיקה שני מנופים ניידים חדשים בקטגוריות ה-25 וה-100 טון. קאטו היא יצרנית צמ"ה וותיקה (נוסדה ב-1895) שמוכרת אצלנו למעטים הודות לרכישתה את מומחית המיני מחפרים IHI שיוצגה גם בארץ שמאז משווקים כאן תחת שם המותג KATO. נציגת קאטו בארץ היא חברת דיזל הנדסה.
המנוף הנייד החדש הראשון הוא ה-CR-250R-V המוגדר כ"טיפוס עירוני", המיועד לעבוד (גם) בסביבה אורבנית, בתנאי צפיפות וקושי לתמרון. מנוף חדש זה מחליף דגם וותיק יותר בהיצע (CR250) והוא תוכנן ומיועד בעיקר עבור השוק האירופאי. לכלי 'בום' סטנדרטי באורך מרבי של 29 מטרים עם אופציה להארכה בעוד 5.7 מטרים. המנוע מגיע מקאמינס, והוא עומד בתקני שלב 5 העדכניים. רימת האבזור הסטנדרטית עבור מנוף נייד זה ארוכה, וכוללת בין היתר מערכת למניעת נעילת הגלגלים ומצלמות היקפיות המשדרות תמונת 360 מעלות אל המסך שבקבינה.

Kato KA1000Rx

Kato KA1000Rx

המנוף הנייד החדש השני הוא ה-KA1000Rx הארבע-סרני שעל פי הצהרת דובר החברה תוכנן במיוחד עבור התנאים והדרישות בשווקים האסיאתים השונים, אך בגרסתו החדשה הוא כולל מנוע (מרצדס) עדכני, העומד בתקינה האירופאית; את הופעת הבכורה שלו הוא יערוך במסגרת תערוכת Bauma הקרובה (תחילת אפריל, מינכן שבגרמניה) כך שמדובר ככל הנראה ברמיזה לגבי כוונות השיווק גם באירופה. ל-KA1000Rx החדש 'בום' טלסקופי סטנדרטי הבנוי משישה חלקים והנפתח עד לאורך מרבי של 51.3 מטרים, עם אופציה להארכה של עד 20.4 מטרים נוספים.
שני המנופים הניידים החדשים יחלו להימכר החל מהמחצית השנייה של השנה.