רנו EZ-Flex

מסחרית חשמלית לרנו (וידאו)

רנו EZ-Flex

רנו EZ-Flex

רנו חושפת עם השקת ה-EZ-Flex רכב מסחרי חשמלי חדש, הנמצא בשלב מתקדם לקראת ייצור סדרתי; לא מדובר בקונספט עתידני, אלא באב טיפוס נוסע ופועל, ממנו יצרו כבר 12 העתקים שיימסרו בתקופה הקרובה לעסקם וחברות ברחבי אירופה לבחינה מעשית בתנאי אמת. מכאן ניתן להסיק כי לפנינו מכונית הקרובה למראה הסופי שלה, כמוה נראה באולמות התצוגה של רנו בעוד כשנתיים.
למרות ממדים קומפקטיים – אורך של 385 ס"מ בלבד, רוחב של 165 ס"מ וגובה של 188 ס"מ – מציע הרנו EZ-Flex המיועד נפח הטענה מכובד של 3.0 מ"ק, כאשר קוטר סיבוב של 450 ס"מ (בין מדרכות) מבטיח במקביל יכולת הגעה והתנידות גם בכרך הצפוף וברחובות צרים. נפח ההטענה הגדול ביחס לממדי הרכב מתאפשרים הודות להינע החשמלי, החוסך מנוע מרכזי גדול, מיכל דלק ומנגנוני העברת כוח (גיר, ציריות).

רנו EZ-Flex

רנו EZ-Flex

רצפת הרכב משמשת הן כנושאת עומס מרכזית והן כתיבת אחסנה לסוללות הנטענות. יכולת הבנייה הגמישה יותר של המרכב אפשרו תכנון קבינה מרווחת עם שטחי חלונות גדולים, לטובת ראות מיטבית סביב, דלתות גדולות במיוחד, כמו גם גובה רצפת הטענה – השטוחה לכל אורכה – של 76 ס"מ בלבד מפני הכביש.
רנו EZ-Flex אינו רק בגדר חלופה חשמלית נקייה וחסכונית לכלי רכב מסחריים מוזני הסולר המוכרים, אלא יציע גם את הטכנולוגיה האוטונומית המתקדמת ביותר שבקיים; כך למשל יכלול הרכב המסחרי החשמלי מערכות ניהוג אוטונומיות לחלוטין (לבחירה; התפעול הבסיסי יהיה אנושי), יכולת התקשרות ופעולה עם ובמקביל לכלי רכב אחרים, טכנולוגיית ניהוג אוטונומי בכבישים שייועדו לכך, יכולת תקשורת מתקדמת עם מרכזי בקרה של החברות שתרכושנה את הרכב וכמובן – את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר כיום, כולל מערכות לבלימת חירום אוטומטיות, שמירת מרחק, שמירה על נתיב הנסיעה וכיו"ב.

רנו EZ-Flex

רנו EZ-Flex

רנו לא מפרסמת בשלב זה את המפרט הטכני המלא, כך שלא ידוע כמה זמן יידרש להטענה מלאה של ה-EZ-Flex, אך היא כן מפרסמת את טווח הנסיעה המינימאלי הצפוי בין הטעינות, העומד על 100 ק"מ, בשלב זה. נתון זה עוד צפוי לצמוח עד להשקת הגרסה הסדרתית, כאמור – לקראת 2021.