טנדר חשמלי Rivian

טנדר פורד חשמלי בדרך

טנדר חשמלי Rivian

טנדר חשמלי Rivian

פורד מודיעה על השקעה של חצי מיליארד דולר במיזם הטנדרים ורכבי השטח החשמליים Rivian. המשמעות: הטנדר החשמלי של פורד קורם סוללות ואלומיניום ומתקרב לייצור.
Rivian חשפה לקראת סוף 2018 טנדר בממדים 'אמריקאים', קרי: דומים לאלו של רב המכר המסורתי בסגמנט, הפורד F150, אך חשמלי לגמרי. הטנדר (אליו הצטרף מאוחר יותר רכב כביש-שטח) מבוסס על פלטפורמה פרי פיתוח עצמי המזכירה סקייטבורד (וגם מכונה כך על ידי היצרנית – skateboard platform) והכוללת בתוכה, כרצפה, צבר סוללות נטענות היושבות בשלדת קורות, עם 4 מתלים נפרדים ושני מנועים – האחד מניע את הגלגלים האחוריים והשני את הקדמיים. בפורד התרשמו ככל הנראה מיכולות החברה הצעירה ומהמוצר עצמו – במקביל להתלהבות גורפת מצד התקשורת המקצועית – והחליטו להשקיע במיזם מתוך כוונה ליצור שיתוף פעולה אסטרטגי, יכולת לניצול הידע והניסיון שהצטבר אצל Rivian באמצעות שימו בפלטפורמה החשמלית שלה כבסיס לטנדר חשמלי מבית פורד. לאחרונה אף נצפו מספר טנדרים חשמליים של פורד שהתבררו כמרכב של F150 שהותאם לשבת על פלטפורמה חשמלית של Rivian.

טנדר פורד F150

טנדר פורד F150

שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות, כפי שהוא מסתמן כרגע, כולל את ההשקעה העצומה של פורד, כאמור, אשר תאפשר ל-Rivian להשקיע את הנדרש לבניית מפעל ייצור שיוכל לעמוד בכמויות ייצור גבוהות, גם עבור פורד. פורד מצידה, בנוסף להשקעה הכספית, תעביר למיזם הרכב החשמלי הצעיר ידע ואף חלקים מאלומיניום וחומרים אחרים המשמשים לייצור טנדרים וכלי רכב. בכך תחסוך Rivian הון לא מבוטל שנדרש היה בכדי לפתח בעצמה חלקים כאלו או לרכוש אותם מספק חיצוני.
למרות ש-Rivian נותרת באופן רשמי חברה עצמאית, כאשר לא ברור כיצד באה לידי ביטוי ההשקעה של פורד בחברה מבחינת בעלות, ככל הנראה יעמיק שיתוף הפעולה בינה לבין פורד למוצרים נוספים, בראשם מכוניות משפחתיות וחשמליות אחרות. היותה חברה עצמאית גם לא ימנע תחרות בין הטנדר החשמלי של Rivian לטנדר החשמלי המתוכנן של פורד. עתיד השת"פ, אם כן, לא ברור לגמרי בשלב זה, אבל מה שבהחלט ברור הוא מטרתה של פורד בנושא זה, והיא להיות היצרנית האמריקאית הראשונה שתציע באופן סדרתי טנדר גדול המונע בחשמל