משאית מאק BEV

Mack משקיעים בחשמל

משאית מאק BEV

משאית מאק BEV

יצרנית המשאיות האמריקאית מאק (Mack), כיום בבעלות וולוו השבדית, משיקה משאית לפינוי אשפה חשמלית הנמצאת שלב אחד לפני כניסה לתקופת בחינה בתנאי אמת בשירות עיריית ניו יורק. מאק הודיעה כי נחתם הסכם התקשרות מול מחלקת התברואה של ניו יורק, על פיו יימסר צי של משאיות חשמליות נטענות מדגם LR לעירייה בתחילת 2020 לתקופת עבודה מלאה בתנאי מבחן ובדיקה. לא נמסר על כמה משאיות מדובר בשלב זה, או על הכמות שתירכש בהמשך – אם וכאשר יתברר שהניסוי הצליח וכי המשאיות החשמליות עומדות בציפיות ובדרישות.
Mack LR Battery Electric Vehicle, שם הדגם המלא, או בקיצור – מאק BEV, מתבססת על סדרת משאיות ה'רצפה המונמכת' של היצרנית – סדרה LR. משאיות אלו תוכננו ומשמשות בעיקר לשימוש מוניציפלי, בכלל זה כמשאיות לאיסוף אשפה, שאיבת ביוב, חלוקה, טיאוט ועוד. מיקום הקבינה הרחק לפנים (לפני הסרן הקדמי) ונמוך במיוחד, יחד עם שטחי חלונות גדולים נועדו להקל על תמרון מדוייק (גם) ברחובות וסמטאות צרים בערים צפופות.
מאק BEV מונעת באמצעות מערכת הינע חשמלית שפותחה על ידי מאק. זו כוללת 4 סוללות lithium-ion נטענות גדולות המספקות כוח לשני מנועים חשמליים, כל אחד מהם מייצר 130 קילו-וואט (יחד כ-355 כ"ס) עם אפשרות לפרצי כוח קצרים (Peak) של עד לכ-500 כ"ס. המנועים מניעים את הגלגלים האחוריים – אחד לכל סרן – כאשר הכוח עובר דרך תיבה בעלת 2 יחסי העברה.

משאית מאק BEV

משאית מאק BEV

ממאק לא נמסר מהו טווח הנסיעה המרבי של המשאית, למעט היותו "מספק לכל המשימות האורבניות עבורם מיועדת המשאית, ותלוי כמובן במשתנים רבים נוספים" כפי שצוטט קרטיס דורווארט, אחראי תחום משאיות השירות המוניציפלי במאק. "תחום זה, של נפח הסוללות ומשך השימוש הרציף במשאית הוא אחד התחומים עליהם נעבוד ואותם נחקור לעומק במסגרת הניסוי מול עיריית ניו יורק, במטרה להבשיל לכדי מוצר מוגמר יעיל וראוי בסופו של התהליך", הוא מוסיף. נציין כי למשאיות המאק החשמליות מערכת לאגירת וניצול אנרגיית הבלימה לטובת מילוי הסוללות, תוך כדי עבודה. על פי מאק ישמשו המנועים החשמליים כבלמים ברוב המצבים ולאורך רוב משך פעולת האטת הרכב – מה שיחסוך בבלאי ובתחזוקת הבלמים ובמקביל יתרום להארכת זמן השימוש היעיל בסוללות, לפני שנוצר הצורך בטעינה חוזרת.
במאק מצפים לחסכון חסר תקדים ויומרני בהחלט של 60-70% בממוצע בעלויות השוטפות, בכלל זה בצריכת הדלק, לטובת הגרסאות החשמליות של ה-LR בהשוואה לגרסאות הסטנדרטיות המוכרות עד כה, בעלות מנועי הדיזל. אין ספק שבמידה והתחזיות והציפיות תתגשמנה, מדובר במשאית שתוכל לכתוב מחדש את כללי המשחק בתחום העלויות ותמחור משאיות בשירות מוניציפלי כפי שאנו מכירים אותם.

משאית מאק BEV

משאית מאק BEV