Humbaur Flex Bike

260 ק"ג עם האופניים

Humbaur Flex Bike

Humbaur Flex Bike

מומחית הנגררים והמרכבים הגרמנייה Humbaur משיקה תלת-אופן חשמלי המיועד להובלת מטענים וסחורות בעיר. מדובר באופניים הניתנים להפעלה באמצעות דוושות, כאשר מנוע חשמלי דואג לעזרה תחת עומס, דוגמת בעת הזינוק מהמקום או בנסיעה בעלייה. אופני המשא הינם פרי שת"פ בין הומבאור ויצרנית האופניים המיוחדים Bayk (עם התמחות באופני משא 'אופני מונית' להובלת נוסע או שניים נוספים) והם תוכננו ונוצרו במטרה לעמוד בעומס נשיאת מטענים בתוך ערים, בעיקר במקומות אליהם אסורה כניסת כלי רכב ממונעים במנועי בעירה פנימית. ממשווקת האופניים תהיה חברת Humbaur תחת השם המסחרי Humbaur Flex Bike.

Humbaur Flex Bike

Humbaur Flex Bike

אופני משא, קרי: אופניים הבנויים לשאת מטענים – הופכים לכלי תחבורה מבוקש יותר ויותר, בעיקר בתוך ערים אירופאיות. זאת בעיקר בגלל תקנות איכות סביבה מחמירות באירופה, אשר לא פעם מונעות כניסת כל כלי רכב, מכל סוג (כולל דו-גלגלי) עם מנועי בעירה פנימית לאיזורים מסוימים בערים. כאשר מוסיפים על כך את אופי אותם מקומות – לרוב מרכזי ערים עתיקים עם רחובות וסמטאות צרות וקשות להתניידות – קל להבין את העלייה שבפופולריות לניידות באמצעות אופניים, ולא רק לבני אדם – גם למטענים.
ה-Humbaur Flex Bike בנוי כך שעל שלדת צינורות מאסיבית מותקן בחלק האחורי ארגז גדול (בנפח 1.4 מ"ק) וצמד גלגלים מונעים. הארגז מגיע כסטנדרט עם דלת אחורי גדולה, וכאופציה ניתן לקבל דלת שלבים מתרוממת (דמוית תריסי גלילה) המאפשרת גישה גם מהצד. החלק הקדמי כולל המשך השלדה הנעשית צרה יותר, ושם מותקן כיסא (מתכוונן) למפעיל, יחידת דוושות ושרשרת, כידון וגלגל קדמי. כעזרה מוצע מנוע חשמלי 48V המקבל את האנרגיה הדרושה לו מסוללות ליתיום נטענות, המותקנות מתחת לארגז המטען, מאחורי כיסא הרוכב/מפעיל. המנוע מאפשר זינוק ונסייעה עד למהירות של 6 קמ"ש על טהרת החשמל בלבד, אך הוא מתוכנן לפעול יחד – כעזרה – עם הדוושות, המונעות על ידי רגלי הרוכב. מהיצרנית לא נמסר זמן הפעולה הרציף המתאפשר עם המנוע החשמלי, אך כן נמסר זמן הטעינה ממצב מרוקן למלא: 4 שעות משקע ביתי.
עד כה לא פרסמה היצרנית מחירים או מועד תחילת השיווק. יבואנית הומבאור בארץ היא חברת האחים ניסנבוים מיבנאל

Humbaur Flex Bike

Humbaur Flex Bike