וולוו FH

חבילת חיסכון לוולוו FH

וולוו FH

וולוו FH

יצרנית המשאיות השבדית וולוו משיקה חבילת i Save עבור המשאיות מסדרה FH שלה. מדובר במכלול עדכונים, תוספות ורענונים המשודכים למנוע ה-DT13C המעודכן של היצרנית (13 ליטר) אשר יחד מבטיחים ירידה בעלויות הדלק של עד 7%. המערכת מיועדת בראש ובראשונה עבור משאיות המשמשות להובלות בטווח בינוני ורחוק.

מנוע וולוו DT13C

מנוע וולוו DT13C

חבילת ה-i Save מתבססת כאמור על מנוע ה-13 ליטר המעודכן ביותר של וולוו בגרסאות ה-460 או ה-500 כ"ס. היא כוללת שינויים בתצורת תאי השריפה וראשי המנוע המוגנים בפטנט, המתיימרים להציע ניצולת יעילה יותר של התערובת. שינויים בוצעו גם במערכת הפליטה ובמגדשי הטורבו, כמו גם במערכת הקירור ופליטת החום מהמנוע. מחשב ניהול המנוע עודכן בהתאם, ובין היתר הוא מאפשר עתה תוספת מומנט של לא פחות מ-30 קג"מ המתייצבים לפקודה בטווחי הסל"ד הנמוך, במטה לאפשר מהירויות נסיעה קבועות לאורך זמן במינימום מאמץ, כמו גם להקל על המנוע באת זינוקים או שינויי מהירות באוטוסטרדה.

וולוו FH

וולוו FH

בנוסף לטיפול במנוע כוללת חבילת ה-i Save סרנים אחוריים חדשים, אשר מבלי לפרט כיצד מבטיחים לתרום את חלקם בהורדת צריכת הדלק. מערכת תכנון נתיב הנסיעה של וולוו (i See) המוצעת במשאיות אלו, המאפשרת למחשב לשלוט בתזמון החלפות ההילוכים וגובה הסל"ד המיטביים בכל מצב – בהתבסס על מידע המגיע ממערכות הניווט – שודרגה ושופרה. מדובר במערכת המנתחת את המשך הנתיב המיועד ומתרגמת את התוצאות לתזמון המערכות השונות במשאית. כך למשל "מתכוננות" המערכות מראש ובזמן לקראת עלייה, פנייה ארוכה, בלימה וכיו"ב במטרה לאפשר נסיעה 'זורמת' וחלקה ככל הניתן, מה שמוביל בתורו לחיסכון בצריכת הדלק.

וולוו FH

וולוו FH

עוד כוללת החבילה צמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה, מערכת דימום מנוע אוטומטית, בקרת שיוט מעודכנת ומשאבת היגוי חדשה.
כל אלו יחד מובילים, כאמור, לירידה ממוצעת בצריכת הדלק של עד 7%, וזאת בהשוואה למנוע ה-D13 הסטנדרטי, העומד בתקני יורו 6. בוולוו מדגישים כי הנתונים מתייחסים למשאיות הנוסעות 120,000 ק"מ בשנה; ככל שהקילומטראז' עולה – כך גוברת השפעת החבילה על צריכת הדלק.
וולוו FH עם חבילת i Save כבר החלה להימכר באירופה.

וולוו FH

וולוו FH