LEVC van

פנוי להובלה

מימין - גרסת המונית המוכרת של LEVC. משמאל - גרסת הרכב המסחרי שלה

מימין – גרסת המונית המוכרת של LEVC. משמאל – גרסת הרכב המסחרי שלה

ענק הרכב הסיני Geely, בין היתר בעל השליטה ביצרנית הרכב השבדית וולוו, מוכר באירופה בעיקר באמצעות המוניות הלונדוניות המפורסמות; הדור האחרון של המוניות מעוצב באופן דומה למוכר ממראה המוניות השחורות הקלאסיות של הבירה הבריטית, אך מדובר ברכב חדש לגמרי – וחשמלי.

LEVC van

LEVC van

Geely רכשה את שרידי חברת London Taxi Company שייצרה את המונית הלונדונית האייקונית עוד בימים שהיא היתה תחת מוריס הבריטית ועל בסיסה הקימה את ה-London EV Company Limited, יצרנית כלי רכב חשמליים שתכננה ומייצרת את המונית החדשה. ההצלחה מזה כמה שנים והפופולריות הגואה של המוניות החשמליות החדשות (למעלה מ-2,000 נמכרו בלונדון בשנתיים האחרונות) הניעה את יצרנית המוניות הבריטית-בבעלות-סינית להרחיב את ההיצע לכיוון חדש: רכב מסחרי.

LEVC van

LEVC van

זה עתה השיקה החברה באנגליה את הגרסת ה-Van הסגור של המונית החשמלית, כרכב מסחרי ושינוע סחורות בתוך העיר ללא רעש או פליט מזהמים. למעשה מדובר ברכב היברידי, קרי: המשלב בין הינע חשמלי למנוע בנזין קומפקטי המשמש כ'מאריך טווח'; הרכב מסוגל לנסוע על טהרת החשמל בלבד כ-130 ק"מ, כאשר מעבר לכך או בנסיעות מאומצות ומהירות יותר – נכנס מנוע הבנזין לפעולה ומגדיל את טווח הנסיעה לכדי למעלה מ-600 ק"מ.

LEVC van

LEVC van

מנכ"ל London EV Company Limited – יורג הופמן, לשעבר בכיר באאודי – מסביר כי סגמנט הרכב הצומח במהירות הגבוהה ביותר בלונדון הצפופה הוא סגמנט כלי הרכב המסחריים החשמליים. הסיבה לכך היא העלייה הדרמטית בהזמנות המתבצעות דרך האינטרנט, מה שהוביל לכך שכיום מתבצעות מדי יום למעלה מ-65,000 נסיעות נפרדות של כלי רכב מסחריים בעיר. פרנסי לונדון דורשים במקביל את הורדת זיהום האוויר ומפגעי הרעש, מה שמוביל בסופו של דבר להמשך הפיתוח והקדימות לה זוכים כלי רכב מסחריים חשמליים הנעים בתוך העיר.
Geely אינה מפרסמת מפרט טכני מלא, אך מבהירה שגרסת ה-Van וגרסת הנוסעים (מונית) חולקות את אותה הפלטפורמה. החברה הודיעה כי החל מסוף 2020 נתן יהיה לבצע הזמנות ראשונות של הרכב המסחרי החשמלי החדש, כאשר האספקה ללקוחות תחל רק במהלך 2021. זכיון Geely בישראל נתון בידי חברת כלמוביל