מ.א.ן TGE חשמלי

ועכשיו: גם למ.א.ן מסחרית חשמלית

מ.א.ן TGE חשמלי

מ.א.ן TGE חשמלי

מאז הוחל ביבוא הרכב המסחרי של מ.א.ן – ה-TGE – נמכרו בארץ, על פי הצהרות היבואנית (חברת מכשירי תנועה) כ-100 כלי רכב. נזכיר כי המ.א.ן TGE הוא למעשה פולקסווגן קראפטר לכל דבר ועניין, עם שינויי לוגו ושם, המיוצר במפעל פולקסווגן/מ.א.ן בפולין מאז 2016. יצרנית המשאיות מ.א.ן שייכת כיום לפולקסווגן.

מ.א.ן TGE חשמלי

מ.א.ן TGE חשמלי

פולקסווגן הציגה קראפטר חשמלי כבר ב-2016 והיה זה רק עניין של זמן עד שמ.א.ן תציע את גרסתה לנושא. זה אמנם היה עניין של לא מעט זמן, אבל הנה, לאחר 3 שנים, מוצע גם ה-TGE במהדורה חשמלית.
כפי שניתן היה לצפות, מדובר ברכב זהה לגרסת פולקסוואגן לנושא, וכך מתבררת גם מערכת ההינע ואגירת האנרגייה. המנוע החשמלי מייצר 100 קילו-וואט, שהם כ-136 כ"ס. עם טונה אחת של מטען מסוגר ה-וואן החשמלי לגמוע 140 ק"מ, עד שתידרש טעינה חוזרת של הסוללות. המהירות המרבית עומדת על 90 קמ"ש, מה שאמור להספיק לנסיעות בינעירוניות קצרות, לבטח בנסיעות בתוך הערים – המגזר אליו פונים במ.א.ן; עוד ועוד חוקים המגבילים כניסת כלי רכב פולטי מזהמים אל ערי אירופה דוחקים החוצה כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית לטובת כלי רכב חשמליים, והכוונה בעיקר לכלי רכב מסחריים ובשירות מוניציפלי, בכלל זה הסעות אנשים.

מ.א.ן TGE חשמלי

מ.א.ן TGE חשמלי

במ.א.ן מציינים כחמש שעות לטעינה מלאה, ממצב מרוקן לגמרי ועד לסוללות מלאות. טעינה מהירה מאפשרת מילוי 80% מהסוללות תוך 45 דקות בלבד, מה שמאפשר הארכת השימוש ביעילות ובקלות במידת הצורך. רשימת התוספות והיכולת להתאים את הרכב המסחרי בדיוק לצורכי ודרישות הלקוח היא ארוכה מאוד, בנוסף לכמה מידות ותצורות מרכב אותן ניתן לבחור. בין היתר מוצעת מערכת בקרת אקלים אותה ניתן לכוון מראש, והיא דואגת לרכב מצונן או מחומם בדיוק בשעה המבוקשת, קרי: הנהג יגיע לרכב כשהוא מוכן לעבודה ונעים לשהות בו.
לא ידוע על כוונה לייבא את הואן המסחרי החשמלי של מ.א.ן לארץ, בשלב זה

מ.א.ן TGE חשמלי

מ.א.ן TGE חשמלי