טויוטה פרו-אייס חשמלי

הרכב המסחרי הקומפקטי – טויוטה פרו-אייס – מוצע מעתה גם בגרסה חשמלית

טויוטה החלה לשווק גרסה חשמלית של הרכב המסחרי/מוביל הנוסעים הקומפקטי פרו-אייס (ProAce). "חישמול" הרכב נעשה בשותפות קונצרן הרכב הצרפתי PSA (פיז'ו, סיטרואן ואופל) ויכלול במקביל גם גרסאות חשמליות של הסיטרואן ג'אמפי, פיז'ו אקספרט ואופל זפירה – כולן חולקות מכלולים דומים, כאשר כולן מיוצרות באותו המפעל בצרפת, למעט האפל המיוצרת באנגליה. יש לציין כי הפרו-אייס הוא בעצם פרי תכנון מלא של PSA ללא התערבות טויוטה, כאשר במסגרת ההסכם הוא מיוצר תחת השם והלוגו של טויוטה על ידי PSA עבור טויוטה.

טויוטה ProAce חשמלי

הגרסאות החשמליות של הפרו-אייס (ו'אחיותיו' מבית PSA) לא תיוצרנה בשלמותן במפעלי פיז'ו-סיטרואן אלא יוסבו להינע חשמלי באיטליה, על ידי חברת BD Auto המתמחה בכך. טווח הנסיעה המובטח על טהרת החשמל, עד שתידרש טעינה מחדש של המצברים, יעמוד על 225-270 ק"מ, תלוי באופי השימוש ובגרסת הרכב.

טויוטה היא אמנם מיצרניות הרכב הגדולות בעולם אך בתחום כלי הרכב המסחריים בשוק האירופאי היא לא מהשחקניות הדומיננטיות, ואת זאת מנסים קברניטי טויוטה לשנות בין היתר באמצעות "חישמול" ההיצע. הפרו-אייס החשמלית משתלבת היטב בחזון זה.

בשלב ראשון יוחל בשיווק גרסאות גג מוגבה סגור (מסחרי) ועם חלונות (כמוביל נוסעים) – בתחילת 2020, כאשר במהלך 2021 יורחב ההיצע לגרסאות מרכב נוספות. יבואנית טויוטה לארץ היא חברת יוניון מוטורס.