עסקת ענק ל-Rivian

יצרנית כלי הרכב החשמליים האמריקאית תספק לא פחות מ-100,000 מסחריות חשמליות לאמזון. הנה הפרטים

מיזם הרכב החשמלי האמריקאי העולה Rivian ממשיך להפתיע ולעורר גלים; החברה שפיתחה פלטפורמה ייחודית לרכב חשמלי (הרשומה כפטנט) מעניינת לא רק משקיעים ויצרניות רכב אחרות, אלא גם לקוחות ענק, שזה לא פחות חשוב… זה עתה הודיעה ענקית המסחר האלקטרוני האמריקאית אמזון על עסקת ענק מול Rivian – אולי הגדולה אי פעם מסוגה – לפיה תרכוש הראשונה לא פחות מ-100,000 כלי רכב מסחריים חשמליים מהאחרונה. נציין כי אמזון השקיעה ב-Rivian עוד בתחילת דרכו של המיזם סכום לא מבוטל של 700 מיליון דולר.

אמזון חתומה על הצהרת כוונות יחד עם חברות ענק נוספות לפיה עד לשנת 2040 לא תשתמשנה החתומות על ההצהרה שכל סוג של רכב הפולט גזים רעילים, קרי: מנועי בעירה פנימית. זאת, כמובן, במסגרת צמצום הפגיעה בכדור הארץ כתוצאה מזיהומים הנפלטים את האטמוספירה.

על פי ההודעה של אמזון תחל Rivian לספק את המסחריות החשמליות הראשונות במהלך 2021. עוד קודם לכן, במהלך השנה הקרובה – 2020 – יוחל בייצור הטנדר החשמלי של Rivian כמו גם רכב כביש-שטח המבוסס על פלטפורמה דומה. לוח הזמנים כפי שנמסר מלמד על אספקת 10,000 מסחריות חשמליות לאמזון עד 2022 ואספקת יתר ה-90,000 במשך השנים הבאות, עד לשנת 2030.

על הרכב עצמו לא פורסמו כל נתונים שהם, למעט כמה עיבודי מחשב ש-Rivian פרסמה, וכמובן העובדה שההינע הוא חשמלי לגמרי. סביר גם להניח שהרכב המסחרי המיועד מתבסס על אותה פלטפורמה ייחודית שהחברה פיתחה. מן הסתם לא ירחק היום בו נראה אב טיפוס או אף מוצר מוגמר של הרכב המסחרי המיועד. אנו נדווח, כמובן