פורד טרנזיט 2020

אלפי עדכונים, שינויים ושיפורים קטנים שבוצעו בטרנזיט הופכים את המסחרית המוכרת של פורד לחדשה לגמרי. הינה עיקרם

פורד טרנזיט 2020

פורד משיקה את הרכב המסחרי המפורסם שלה – הטרנזיט – במהדורה חדשה לקראת 2020. למרות הדמיון הראשוני בעיצוב ובמראה לדגם היוצא, מתיימרים למעלה מ-4,600 עדכונים, שיפורים ושינויים קטנים להפוך את הטרנזיט העדכנית לחדשה לגמרי. עיקר החדשות: עוד מערכות עזר ובטיחות, פחות צריכת דלק ועלויות תחזוקה, עוד תוספת לכושר ההטענה – ולראשונה: גרסה חשמלית היברידית. נזכיר כי הטרנזיט המסחרית הגדולה מוצעת עם הינע קדמי, אחורי או כפול – לפי בחירה. בעיצוב עיקר השנוי מתמקד בחזית – עם סבכה ('גריל'), פנסים ויחידת פגוש שעוצבו מחדש.

פורד טרנזיט 2020

הגרסה ההיברידית החדשה מצוידת במנוע 48 וולט המבטיח – בשילוב מנוע הדיזל המשודך אליו – חיסכון ממוצע של לפחות 10% בצריכת הסולר בהשוואה לדגמי הסולר המוכרים. יודגש כי בשלב זה לא נמסרו פרטים טכניים מלאים של גרסה זו, אך אלו יימסרו מן הסתם במהלך החודשים הקרובים, הזמן בו פורד תחל בשיווקה. חדש עבור הטרנזיט הוא גם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר המציע 185 כ"ס. הטרנזיט החדשה תוצע גם לראשונה עם אופצייה לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 מהירויות.

פורד טרנזיט 2020

פורד טרנזיט החדשה הועברה סדרות דיאטה ואווירודינמיות אינטנסיביות, כאשר התוצאות מבטיחות ירידה במשקל העצמי – לטובת עוד מטען, ושיפור בהתנגדות לרוח המובילה לחיסכון בצריכת הדלק; בסעיף זה מבטיחים בפורד שיפור ממוצע ביחס לדגמי הטרנזיט היוצאים של 7.0%. תוספת משקל ההעמסה המתאפשר הודות לדיאטה במשקל העצמי עומדת על כמה עשרות קילוגרמים – תלוי בגרסה (בין 50 ל-75 ק"ג). בין היתר תוכננו חלקים רבים מחדש – רזים, דקים וקומפקטיים יותר, החישוקים חזקים וקלים יותר, חופת המנוע עשויה מאלומיניום קל משקל וחוסכת לבדה כ-5.5 ק"ג מהמשקל הכולל, הסרנים החדשים קלים וגרומים יותר, הדיפונים דקים יותר וכיו"ב.

פורד טרנזיט 2020

בין מערכות העזר החדשות נציין את מערכת ה-Ecoguide המשלבת בין המידע הנאסף ממערכת הניווט וההתמצאות לבין הטופוגרפיה של פני השטח, תנאי הנסיעה והמטען. כל אלו מחוברים למחשב ניהול המנוע שבתורו מתמרן וקובע את ההילוך הנכון והסל"ד הנכונים לכל מקטע דרך, במטרה לאפשר את הנסיעה החלקה – והחסכונית ביותר לאותם התנאים. מערכת זו מאפשרת דיאגנוסטיקה, אחסון וניתוח נתונים בכל שלב וקטע נסיעה. עוד נזכיר את היכולת לשלוט בכל מערכות העזר באמצעות קול הנהג, ללא הצורך לגעת בכפתורים או מתגים בזמן הנסיעה. מערכות עזר ובטיחות נוספות המוצעות מעתה כסטנדרט בטרנזיט החדשה הן מערכות התרעה מתנועה חוצה, יכולת בקרה על עוצמת הקול במערכות הדיבור והשמע, אפשרות למניעת ביטול פעולת מערכות הבטיחות, מערכת עזר אקטיבית לחניה, התרעה לשטחים 'מתים' בשדה הראיה, מערכת עזר לשליטה בנגרר ועוד.

פורד טרנזיט 2020

הרענון והשדרוג לא מפספס כמובן את הפנים, כאשר סביבת הנהג עברה אינספור נגיעות ושדרוגים קלים שכולם יחד הופכים גם אותה לחדשה לגמרי – עם הבטחה לעוד נוחות, שיפור בארגונומיה ועוד מרווח לרגליים ומקום לעוד ציוד ואחסון. בין היתר הוחלפו הכיסאות בחדשים.

החדשה האחרונה מתייחסת לגרסה כל-חשמלתי (Plug In) שתוצע החל משנת הדגם 2021, ואודותיה אין כרגע פרטים נוספים. המעניין הוא שבנוסף לשווקי ה'מערב' כמו אירופה ואוסטרליה, מתוכננת הגרסה הכל-חשמלית – לראשונה אצל פורד – להימכר גם בצפון אמריקה. פורד מיובא לארץ על ידי חברת דלק מוטורס.

פורד טרנזיט 2020