רכב העבודה החשמלי

Evum Motors הגרמנייה משיקה מהדורה אירופאית מתקדמת יותר של רכב העבודה המסחרי החשמלי שלה. הנה הפרטים

טנדר חשמלי Evum A-car

פרוייקט הרכב החשמלי-מסחרי הגרמני A-Car תופס תאוצה והופך מרעיון נחמד לרכב שימושי ומעניין; מה שהחל כעבודת סטודנטים שמטרתה פיתוח כלי רכב מסחרי רב שימושי, זול, יעיל והמיועד בעיקר למדינות מתפתחות הופך למוצר מוגמר שבייצורו הסדרתי הוחל זה עתה. וכמעט שכחנו: מדובר ברכב חשמלי, כמובן… הרעיון מאחורי ההינע החשמלי במקרה זה הנו היעדר בצורך בתלות בתשתית חשמל מתקדמת ונרחבת, כאשר די במערכת טענה סולארית בכדי לספק את הכוח הדרוש לרכב לנסיעה.

טנדר חשמלי Evum A-car

חברת Evum Motors חשפה פרטים ראשונים אותו ה-A-Car פרי תכנונה ופיתוחה כבר לפני מספר חודשים, והנה יוצאת ההודעה הרשמית עם תמונות של המוצר המוגמר כפי שהושק זה עתה במסגרת תערוכת הרכב הבי"ל של פרנקפורט (IAA 2019). הרכב החדש המוצג בתמונות כאן הוא הגרסה האירופאית של ה-A-Car, והיא מיועדת לשרת בתחומי הבניין והתשתיות, השירות המוניציפלי והחקלאות. הייעוד כולל יכולת נשיאה של שני נוסעים יחד עם מטען בארגז מאחור, כבסיס. הרכב תוכנן כפלטפורמה קלה יחסית לשינויים, התאמות ותוספות שונות, במטרה להתאימו למעגל רחב ככל הניתן של יישומים ושימושים.

טנדר חשמלי Evum A-car

הרכב בנוי מודולארית כפלטפורמה שטוחה הכוללת בתוכה את המצברים הנטענים, כאשר בכל קצה מותקן מנוע חשמלי המניע כל אחד את הגלגלים הקדמיים או האחוריים. ההינע הכפול הופך כמובן את הרכב המסחרי החשמלי הקומפקטי לעביר ובעל יכולות תנועה גם בשטחים קשים לניידות.

ממדי ה-A-Car החדש צמחו במקצת ביחס לאב הטיפוס המקורי, ועומדים כעת על אורך כולל של 4.1 מ', רוחב של 1.5 מ' וגובה של 2.0 מ'. בתוך כך לוטש גם העיצוב והפך מודרני יותר, וכך גם איכות הגימור, הנוחות והאבזור הסטנדרטיים. כל מנוע חשמלי מייצר 10 קילו-ואט (כ-13.5 כ"ס) וניתן לקבל שתי אפשרויות של צבר סוללות: 12 או 24 קילו-ואט/שעה. טווח הנסיעה עומד בהתאמה על 100 או 200 ק"מ בין טעינות.

טנדר חשמלי Evum A-car

המשקל העצמי עומד על כ-1.1 טון כאשר כושר הנשיאה הוא 1.0 טון. הקבינה הנפרדת המותקנת על פלטפורמת הבסיס מאפשר התקנה בנפרד של מגוון התאמות, אבזורים, ציוד ומרכבים במקום הארגז מאחור, בכלל זה מנוף, ארגז מתהפך, מיכלים שונים וכיו"ב. למעשה מהווה ה-A-Car כנושא ציוד מגוון, ופלטפורמה להתאמה למגוון שימושים, מעבר להיותו רכב המוביל נוסעים ומטען בארגז.

קהל היעד הראשוני אליו פונים יצרני ה-A-Car הוא השירות המוניציפלי, בו נדרשים כלים נקיים ושקטים לעבודות במרכזי ערים באירופה, כמו גם חקלאים, יערנים וגננים. השלב הבא יהיה השקת גרסה עם מערכת הידראולית חזקה, לחיבור ציוד המופעל הידראולית, אך בשלב זה לא ברור מהיכן תקבל מערכת זו את כוחה – האם מאותם שני מנועים המניעים את הגלגלים כעת או שיצורף לרכב מנוע חשמלי נוסף, נפרד, שיפעיל רק את המערכת ההידראולית.

Evum Motors תחל בייצור ה-A-Car בתחילת 2020 בגרמניה במפעל חדש המוקם לשם כך בסמוך לעיירה Landshut. המסירה ללקוחות של כלי הרכב הראשונים מתוכננת החל מהרבעון השני של 2020, כאשר המחירים יחלו סביב ה-34,000 יורו. גרסאות בסיסיות יותר, המיועדות לשווקים מתפתחים מחוץ לאירופה. מתוכננות להימכר בהחל בכ-22,000 יורו.

טנדר חשמלי Evum A-car