מיניבוס חשמלי ל-M.A.N

לאחר השקת גרסה חשמלית לרכב המסחרי של מ.א.ן – ה-TGE, מגיעה גרסת הנוסעים המיועדת לשרת במיניבוס נקי ושקט במרכזי ערים

מ.א.ן (M.A.N) הגרמנייה, חלק מקונצרן פולקסווגן, תציע בקרוב גרסת מיני בוס של המ.א.ן eTGE, גרסתה של היצרנית לפולקסווגן קראפטר.

מיניבוס מ.א.ן eTGE

מ.א.ן תחשוף את המיניבוס החשמלי במסגרת תערוכת Busworld Europe שתיפתח בימים הקרובים בבריסל, בלגיה. מיותר לציין כי זהו המיניבוס החשמלי הראשון של היצרנית. קהל היעד של המיניבוס החשמלי הם גופי הובלת נוסעים הפועלים במרכזי ערים באירופה, סביבה ההופכת לפחות ופחות נגישה לכלי רכב – מכל סוג – עם מנועי בעירה פנימית הפולטים מזהמים ורעש. אבל, עם המיניבוס החשמלי פונים במ.א.ן גם אל בתי חולים, מרכזי שיקום, מפעלים גדולים, שכונות סגורות או כל סביבה בה נדרשת הובלת נוסעים בשקט המרבי וללא זיהום האוויר.

למ.א.ן eTGE בתצורת המיניבוס מנוע חשמלי המייצר 136 כ"ס (100 קילו-ואט) והוא ניזון מצבר סוללות 36 קילו-ואט/שעה. מערכת הטענה מהירה מובנית מאפשרת טעינת 80% מהסוללות (ממצב ריק) תוך 45 דקות בלבד. בחיבור לשקע חשמל ביתי תיערך הטעינה עד 9 שעות (ממצב ריק עד מלא לגמרי).

המיניבוס החשמלי יוצע בשלב ראשון בגרסת 8+1 והוא יציע טווח נסיעה ממוצע של כ-115 ק"מ בין טעינות. בשלב זה לא פורסם מחירו של ה-eTGE בתצורת מיניבוס; גרסת ה-ואן החשמלית הסגורה של הרכב נמכרת באירופה בהחל ב-70,000 יורו, בקירוב. יבואנית מ.א.ן לארץ היא חברת מכשירי תנועה.