חשמלית ומודולרית

חברה צעירה מארה"ב תשיק בקרוב משאית בינונית ורכב מסחרי שייוצרו באופן מודולרי – על טהרת ההינע החשמלי, כמובן

יצרנית חדשה מארה"ב בשם Neuron חושפת תוכניות לייצור משאית ורכב מסחרי חשמליים שתוכננו לאפשר הרכבה מודולרית, בהתאם לצורך. מדובר בקונספטים בסיסיים של טנדר/רכב מסחרי ושל משאית בינונית, אותה ניתן יהיה לבנות על בסיס 2 או 3 סרנים. שני כלי הרכב החדשים ניתנים להתאמה למגוון רחב של שימושים, כאשר הבסיס המודולרי אמור לאפשר התאמה מדוייקת לצורכי הלקוח משלב ההזמנה ועד לייצור ולמסירה.

Neuron מצטרפת לטרנד החם ביותר בתעשיית הרכב בכלל כיום, ובתעשיית רכבי המשא והמסחריים בפרט, של כלי רכב המונעים בחשמל בלבד. על פי מחקרים ותחזיות סטטיסטיות מוערך שוק כלי הרכב החשמליים כיום ברחבי העולם בכ-3 מיליון כלי רכב הנמכרים מדי שנה. נתון זה צפוי לזנק ל-27 מיליון יחידות עד לשנת 2030. קל להבין את האינטרס להיכנס לשוק צומח שכזה.

שפע המיזמים בתחום קורא תיגר על יצרניות הרכב הוותיקוות והמוכרות, שכן מדובר במוצר המתבסס על טכנולוגיות חדשות (מצברים, מנועים חשמליים) המאפשרות תכנון ובנייה בשיטות שאינן מסורתיות, ובכל מעניקות הזדמנות כמעט שווה – לפחות תיאורטית – לכל יזם בתחום. היעדר הצורך בניסיון ובעבודה עם מערכות העברות כוח מסורבלות ומשופעות חלקים נעים, האפשרות למקם את המנועים לפי הצורך (בתוך החישוק, על הסרן או רחוק יותר), הפלטפורמה הישרה והשטוחה בתוכה שוכנים המצברים והשימוש בחומרים מתקדמים מאפשרים כתיבת הנוסחה למשאית או למסחרית הנכונות מחדש.

הן המשאית הבינונית והן הטנדר/מסחרית החשמליות החדשות מתבססות על אותו הבסיס הרעיוני, רק בגדלים שונים. העיצוב החיצוני דומה מאוד למוכר ממשאיות ומסחריות קונבנציונליות, אבל, כאמור, התכנון מאפשר בנייה והרכבה במפעל במגוון רחב של תצורות. הרעיון הוא שבאותו פס הייצור ניתן יהיה להרכבי מגוון רחב ושונה של משאיות, רק באמצעות ה'משחק' שבחיבור בין האלמנטים השונים: מספר חלקים של רצפת הרכב, שיקבעו את אורכו (וכמות/נפח המצברים), מספר ה'סרנים' (למעשה מערכות הכוללות שני גלגלים וביניהם מנוע מניע), סוג הגלגלים/מתלים (בהתאם לעומס הצפוי) וכמובן – סוג ואופי המרכב מאחור. הרכב המסחרי בנוי באופן דומה, כאשר גם כאן ניתן יהיה לבחור באורך, בהינע (כפול או קדמי/אחורי בלבד) ובמרכב; על אותה הפלטפורמה ניתן יהיה להרכיב החל בטנדר עם ארגז וקבינה צרה, ועד למסחרית סגורה או מוביל נוסעים סגור.

Neuron מבטיחה להשיק את המשאית החשמלית והרכב המסחרי החשמלי החדשים שלהם במהלך נובמבר, במסגרת תערוכת INTERNATIONAL IMPORT EXPO שתיערך בשנחאי, סין.