מרצדס Zetros חדשה

המשאית הקשוחה לשטח מבית מרצדס עוברת רענון ועדכונים לקראת שנת 2020. מה השתנה?

מרצדס Zetros החדשה

מרצדס משיקה את ה-Zetros במהדורה עדכנית ומשודרגת; המשאית הקשוחה (הינע קבוע לכל הגלגלים כסטנדרט) לתנאי קיצון מיועדת לעבודה בתנאים בהם מעט משאיות סטנדרטיות יכולות לפעול, והיא מהווה תחרות ישירה למשאיות דומות מתוצרת מ.א.ן, טטרה ועוד מספר יצרניות רוסיות כפלטפורמה למגוון משימות מעבר לדרך הסלולה. סוג של "אחות גדולה" למרצדס אונימוג המפורסם. ה-Zetros מוגדרת כמשאית 40 טון והיא מוצעת על בסיס 2 או 3 סרנים כסטנדרט, כאשר יצרניות מתמחות מסבות משאיות אלו למשימות מיוחדות עם 4 סרנים (8×8). מרצדס Zetros מיוצר מאז 2008 והוא מתבסס על אב טיפוס שעבר מסכת בחינות וניסוי מאז 2002. במקור יועד הזטור בעיקר לשרת בצבאות, וככזה תוכנן, ומכאן הבסיס הקשוח הויכולות המיוחדות של המשאית; צבאות שונים מהווים את קהל היעד העיקרי של הסדרה, אך במקביל הפך למבוקש בשווקים אזרחיים בהם התשתיות רעועות ולמשימות מיוחדות בתנאי קיצון. השווקים העיקריים של ה-Zetros – מעבר לצבאות שונים, כאמור – הם המזה"ת, אפריקה ואמריקה הלטינית. משאיות ה-Zetros מסוגלו למשקל כולל של 40 טון בגרסאות ה-3 סרנים, והן מסוגלות לגרור עד 120 טון – תלוי בתצורה ובהתאמות.

מרצדס Zetros החדשה

בדור החדש של ה-Zetros מוצעים מנועים חזקים מבעבר, עם עד 510 כ"ס ומומנט מרבי מרשים של עד כ-245 קג"מ. מהנדסי מרצדס טיפלו כמעט בכל המכלולים במשאית במטרה להפוך אותה מתקדמת ונוחה יותר לתפעול, וזה כולל – מעבר למנועים, כאמור – עיצוב פנים חדש, לוח מחוונים וכיסאות חדשים, עם דגש להנדסת אנוש טובה יותר, עלייה וירידה נוחות יותר מהקבינה באמצעות תכנון חדש של המדרגות והדלתות, מערכת בקרת ושליטה על לחצי אוויר חדשה ועוד. מבחוץ השינויים מינוריים אף הם, וכוללים בין היתר סבכה קדמית ('גריל') מעוצבת מחדש ושינויים ביחידות התאורה והפגושים.

מרצדס Zetros החדשה מוצעת עם מנועים בתקני יורו 3 או יורו 5, במטרה להתאים למגוון רחב של שווקים. רוב רובן של המשאיות מסדרה זו מוצעות ללקוחות בהתאמה אישית, על פי צורכיהם. יבואנית מרצדס לארץ היא חברת כלמוביל.