תוכניות דיימלר לעתיד נקי

יצרנית המשאיות וכלי הרכב המסחריים הגדולה בעולם מבטיחה "אפס זיהום אוויר" תוך 20 שנה מהיום

עתיד חשמלי נקי לקונצרן דיימלר

דיימלר, קונצרן הרכב הענק הגרמני שהוא בין השאר יצרן כלי הרכב המסחריים והמשאיות הגדולות בעולם, מודיע על תכניותיו לעתיד הקרוב והרחוק יותר בתחום שיטות ההינע; בשורה התחתונה: תוך 20 שנה מהיום ינוע כל היצע כלי הרכב המסחריים והמשאיות מתוצרת הקונצרן על טהרת החשמל, למעט בשווקים מסויימים (בעיקר במדינות 'העולם השלישי', בהם יוצעו במקביל עדיין כלי רכב על בסיס מנועי בעירה פנימית).

מרצדס eActros חשמלית

ההודעה של דיימלר, כפי שנמסרה על ידי נשיא האגף המסחרי – מרטין דאום, נשמעת כחזון למועד, אך מדובר בהצהרה משמעותית וחשובה שתשפיע לא רק על לקוחות הקונצרן, אלא על התעשייה כולה כאשר הכיוון אליו היא צועדת ברור והחלטי.

פרייטליינר קסקדיה חשמלית

שנת היעד להשלמת החזון – 2039 – לא נבחר באקראי; מדובר בהמשך להצהרת יו"ר הקונצרן כולו – אולה קלניוס – על התוכנית "לחשמל" אל כל ההיצע תוך 20 שנה מהיום, כשהמשמעות הפשוטה היא שעד אז כל מכוניות מרצדס תכלולנה הינע חשמלי, נקי מפליטת מזהמים ורעש. עם הצהרת קברניטי האגף המסחרי התברר למעשה יישור קו החוצה את כלל הקונצרן לרוחב, ויהפוך את דיימלר – למעט חריגות, כאמור – ליצרנית כלי רכב חשמליים. נזכיר כי תחת דיימלר מוצעים כלי רכב חשמליים מבתי המותגים מרצדס בנץ, פוסו, פרייטליינר, ווסטרן סטאר, תומאס בילט (אוטובוסים להסעת תלמידים) ובהארת-בנץ (יצרנית משאיות הודית).

בהמשך להצהרה זו מודיע דובר הקונצרן כי משאיות חשמליות ראשונות תיכנסנה לייצור סדרתי המוני בתחילת 2022, ומשם מספר הדגמים החשמלי בהיצע ילך ויגדל.

פוסו eCanter חשמלית