איסוף זבל חשמלי

דאף משיקה משאית תלת-סרנית לפינוי אשפה המונעת חשמל בלבד

דאף (DAF) ההולנדית, יצרנית משאיות הנמצאת כיום בבעלות PACCAR האמריקאית, משיקה משאית חשמלית במשקל כולל של 28 טון הנשענת על 3 סרנים שתוכננה בראש ובראשונה לסגמנט פינוי האשפה. מדובר במשאיות מסדרה CF העדכנית שהוצגה לפני כשנתיים וחצי, בגרסתה החשמלית כאשר החידוש הוא כאמור בשלדת 3-הסרנים ובהתאמתה לשאת את מרכב מערכות פינוי האשפה.

משאיות ראשונות בתצורת פינוי האשפה יחלו לעבוד בתנאי אמת במסגרת שתי חברות פינוי אשפה הולנדיות גדולות כבר בעוד מספר שבועות, בתחילת 2020, בערים רוטרדם וקור.

המשאיות החשמליות מונעות באמצעות מערכת הינע חשמלית מתוצרת יצרנית האוטובוסים ההולנדית אף היא VDL, והן בתצורת הינע 6×2, (קרי – 6 גלגלים, מתוכם 2 מניעים, על הסרן האמצעי, במקרה זה). ההספק עומד על 210 קילו-ואט, שהם כ-287 כ"ס. המומנט המרבי עומדת על כ-204 קג"מ. המצברים מציעים ספיקה של 170 קילו-ואט/שעה.

בדאף לא מצהירים על טווח הנסיעה של המשאית, אך טוענים כי היא מסוגלת לעמוד בסבבי עבודה ממוצעים ללא בעיה, קרי: לסיים את סיבוב האיסוף, להתמלא ולחזור ל'בסיס'. מסיבה זו רואים אצל היצרנית חשיבות עליונה ליכולת טעינה מהירה, והשקיעו במערכת כזו במשאית האשפה החשמלית; על פי היצרנית ניתן להטעין עד 80% מ'נפח' המצברים תוך חצי שעה בלבד.

כמשאית אשפה על המנוע להפעיל לא רק את המשאית עצמה, אלא גם את מנגנון הדחיסה הדורש לא מעט כוח. מסיבה זו הוחלפו המערכות ההידראוליות המפעילות את מערכת הדוחסן במנגנון חשמלי. כך, טוענים בדאף, אובד פחות כוח בתהליך וצריכת האנרגיה היא נמוכה יותר ביחס למוכר ממשאית סטנדרטית.