מרצדס ספרינטר חשמלי יוצא לדרך

כשנתיים לאחר השקתה מוצעת מעתה הגרסה הכל-חשמלית של הספרינטר באופן סדרתי. מה היא מציעה?

מרצדס eSprinter

מרצדס החלה לשווק את הספרינטר החשמלי באופן סדרתי, עם טווח נסיעה מרבי של עד 168 ק"מ; עבור לקוחות מרצדס מדובר ב'אח' גדול למרצדס ויטו החשמלי, עם עוד נפח הטענה וטווח נסיעה ארוך במקצת.

מרצדס eSprinter

מרצדס חשפה אב טיפוס ראשון של הספרינטר החשמלי כבר לפני כשנתיים ומאז התעכבה ההשקה של הגרסה הסדרתית עד עכשיו. ה-eSprinter, כפי שמכונה הגרסה החשמלית, מוצע עם שתי אופציות מצברים: 41 או 55 קילו-ואט/שעה. הגרסה החלשה יותר מאפשרת טווח נסיעה מרבי של עד 115 ק"מ, בעוד שהחזקה יותר מציעה עד 168 ק"מ, כאמור.

מרצדס eSprinter

הגרסה הבסיסית מאפשרת נשיאת מטען במשקל מרבי של 1,045 ק"ג – יותר מה-891 ק"ג המרביים שמציעה הגרסה החזקה, וזאת בשל מגבלות המשקל הכולל המותר: בגרסה החזקה יותר מותקנים עוד מצברים, המעלים את המשקל. במילים אחרות: הגרסה החלשה יותר מציעה טווח נסיעה קצר יותר, אך עם יותר מטען, בעוד הגרסה החזקה יותר מציעה טווח נסיעה ארוך יותר בין טעינות – אך עם מטען מורשה במשקל נמוך יותר. נפח ההטענה, אגב, בשתי הגרסאות עומד על 10.5 מ"ק והוא זהה לנפח ההטענה המוכר מגרסאות סטנדרטיות, בעלות מנועי בעירה פנימית של הספרינטר.

מרצדס eSprinter

ה-eSprinter מצוייד במנוע חשמלי המספק 85 קילו-ואט מרביים, שהם כ-116 כ"ס, ומומנט מרבי של כ-30 קג"מ. ההינע הוא קדמי והלקוח יכול לבחור בין שלוש מהירויות מרביות אפשריות, כולן מוגבלות מחשב: 80, 100 או 120 קמ"ש. הנהג יכול לבחור מבין ארבעה מצבי ניצול כוח הבלימה להטענת המצברים, מעדין ביותר וכמעט לא מורגש בנסיעה ועד לאגרסיבי למ די, תוך השתתפות פעילה של המערכת בעבודת הבלימה. הנהג יכול גם לכוון את פעולת המזגן בהתאם לצורך, במטרה להתאים את פעולתו באופן המיטבי לצרכים, וגם בכך להוסיף ליעילות ולחיסכון בצריכת האנרגיה.

בשלב זה לא ידוע על כוונה להציע את המרצדס ספרינטר החשמלי גם בארץ. יבואנית מרצדס היא חברת כלמוביל

מרצדס eSprinter