כשמוריס מתחשמל

חברה בריטית מציעה יורשת מודרנית לרכב מסחרי קלאסי אייקוני מתוצרת מוריס – המונעת בחשמל

Morris J-Type

בין השנים 1949-1960, במהלך שנות ההתאוששות ממלחמת העולם השנייה, ייצרה מוריס הבריטית את ה-Morris J-Type – רכב מסחרי קומפקטי ופופולרי הזכור לטוב כ'סוס עבודה' רב תכליתי שכל בריטי הכיר היטב באותן השנים. היה זה הרכב שנתפס אצל רבים בזיכרון כרכב המסחרי ש"עשה הכל" והיה אחד מעמודי הטווח שת הכלכלה הבריטית באותה העת: מרחיב, מחזק ומשפר את תחום ההובלה היבשתית, החלוקה העירונית והבינעירונית ואת המגזר הפרטי של נותני השירות ואנשי המכירות למיניהם. בסה"כ יוצרו כ-50,000 מוריס J-Type שמשך 11 שנות הייצור של הדגם.

Morris JE

חברה צעירה מאנגליה בחרה להחיות את הקלאסיקה המסחרית אך במהדורה מודרנית מתקדמת, וכמתבקש: מונעת בחשמל. החברה נקראת Morris Commercial, שם המרמז מן הסתם על ההשראה לרכב מתוצרתה, והיא השיקה זה עתה את ה-Morris JE, רכב מסחרי חשמלי בסגנון רטרו, קרי: עיצוב המזכיר את ההשראה הקלאסית, אך תחתיו מוצעת טכנולוגיה מודרנית ועדכנית לגמרי. בשלב זה מדובר באב-טיפוס כאשר הייצור הסדרתי מתוכנן להתחיל בעוד כשנתיים.

Morris JE

אין ספק שהעיצוב הוא הדבר הבולט, תרתי משמע, במסחרית החדשה וקל לראות את הדמיון להשראה. המשקל הכולל המותר עומד על כ-2.5 טון כאשר 1.5 טון מתוכם הם משקל הרכב וטונה אחת היא משקל ההטענה המרבי. נפח ההטענה עומד על 5.5 מ"ק. נתון המשקל העצמי הופך את ה-Morris JE, נכון להיום, למיני-וואן החשמלי הקל ביותר מקטגוריית הגודל שלו. טווח הנסיעה המוצהר מרשים למדי ועומד על 320 ק"מ בין הטעינות. מהירות הנסיעה המרבית עומדת על 145 קמ"ש, מה שמאפשר נסיעות בין-עירוניות על כבישים מהירים בבטיחות ובנוחות.

Morris JE

יחידת המצברים מציעה ספיקה של 60 קילו-ואט/שעה. הרכב מוצע עם מערכת לטעינה מהירה המאפשרת טעינת 80% מקיבולת המצברים תוך 30 דקות בלבד.

המחיר לא צפוי להיות זול במיוחד ועומד על כ-60,000 ליש"ט. הייצור הסדרתי והמכירות צפויות להתחיל רק בסוף 2021, כאשר בשלב זה מחפשת החברה מקום להקמת מפעל לייצור המוני. בכוונת החברה להרחיב את היצע הדגמים לדגמים חשמליים נוספים על בסיס אותה הפלטפורמה, כאשר למעט היותם טנדר, מוביל נוסעים ורכב RV ("בית נייד").

Morris JE