היגוי כפול לטנדרים של פורד

רישום מערכת היגוי כפול בטנדרים כפטנט על ידי פורד חושף פוטנציאל מעניין; הנה הפרטים שכבר ידועים בנושא

האם בקרוב יקבלו הטנדרים הכבדים של פורד מערכת היגוי כפול? בהחלט ייתכן שכן. בדצמבר האחרון (2019) רשמה חברת פורד מספר פטנטים הקשורים להיגוי כפול בטנדרים, ובכך נחשפו איורים ושרטוטים של המערכת המיועדת. ככל הידוע מדובר במערכת שתוצע בטנדרים הכבדים מסדרה F של המותג – גרסאות ה-Heavy Duty – כמותן גם משווקות אצלנו. מערכות כאלו נועדו לשפר את הזריזות וכושר התמרון בעיקר במצבי צפיפות ודוחק, כאשר בכלים כבדים וגדולים דוגמת טנדרים אלו מדובר ללא ספק בתוספת מבורכת. יודגש כי המערכת – כפי שנלמד מפרטי הפטנט שהוגשו – מבוססת על סרן אחורי קשיח ("חי"), כך שככל הנראה לא יידרשו תכנון מחדש של מערכות או מכלולים בטנדר, מעבר לתוספות ולשינויים בסרן ובחיבור הגלגל אליו.

חלק מהאיורים החושפים את מערכת ההיגוי האחורי המתוכננת

מערכת ההיגוי האחורי בטנדרים של פורד תופעל חשמלית, בסנכרון מדוייק אל מול מערכת ההיגוי הקדמית. על פי פורד אמורה מערכת ההיגוי האחורית לא רק לתרום לשיפור בזריזות ובכושר התמרון, אלא אף לשפר את התנהגות הכביש והאחיזה.

כרקע לפטנט של פורד נזכיר כי GM כבר היתה ב'סרט' הזה, עת הציעה ב-2002 מערכת היגוי כפולה לטנדרים שלה. היתה זו מערכת בסיסית יותר, ולאור הביקוש הדל היא הוצאה מרשימת התוספות של היצרנית (באמצעות המותגים GMC ושברולט) ב-2005. בפורד לא מבטיחים דבר לגבי הטמעת ההיגוי הכפול בטנדרים שלה, ומציינים כי "מדובר ברישום סטנדרטי של פטנט מכאני, שלאו דווקא יוצע בכלי הרכב שלנו באופן סדרתי". נמתין לבאות ונעדכן