חשמלית, קומפקטית ורב שימושית

Volta השבדית חושפת קונספט למשאית חשמלית קלה לשימוש עירוני שתחל לעבוד בפריז ובלונדון תוך כשנה

משאית חשמלית Volta

Volta השבדית, 'סטארט-אפ' העוסק בפיתוח וייצור משאיות חשמליות קלות, תשיק בקיץ הקרוב משאית עירונית קלה המונעת חשמל; המשאית המיועדת מתוכננת להתחיל תקופת מבחן בתנאי אמת כאבות-ויפוס, תחת עיריות פריז ולונדון והיא תפעל מול אותן העיריות במסגרת עסקת ליסינג מול היצרנית – המודל שיפעלו על פיו ב-Volta בעתיד מול הלקוחות. המשאיות החשמליות הקלות מיועדות בעיקר לשינוע סחורות טריות למרכזי הערים ולפיזור סחורות באיזורים אורבניים מיושבים.

ב-Volta לא מדווחים עד כה פרטים לגבי מפרט, ממדים, זמן פעולה או הזמן הנדרש למילוי המצברים, אך ממה שכן דווח ניתן ללמוד כי המשאית בנויה כקונספט בסיסי קבוע הכולל קבינה – בה הנהג יושב במרכז – היושבת על רצפה שטוחה בתוכה המצברים ומערכות ההנעה. החברה מציעה אפשרות לשני מושבים נוספים בקבינה, אשר עם התקנתם ממוקמים מאחורי קו מושב הנהג, מה שמאפשר לנהג מבט פתוח ונקי לשני הצדדים. כל משאית תימסר ללקוח לאחר אפיון מדוייק שלו, והתאמתה לצרכיו. זאת אומרת: המשאיות תוצענה כפלטפורמה בסיסית דומה, וכל לקוח יקבל את ה"נוסחה" המתאימה עבורו שתיבנה על אותה הפלטפורמה בטרם תעבור לשירותו. המשאיות תצענה כמובן אפס פליטת מזהמים, מה שהופך אותן מתאימות לפעולה במרכזי ערים באירופה בהן אין כניסה לרכב עם מנוע בעירה פנימית, וחצי מרמת הרעש המוכרת ממשאיות בגודל דומה.

משאית חשמלית Volta

היעדר מנוע דיזל קונבנציונלי ומערכות הינע מוכרות אפשר למתכנני המשאית השבדית החשמלית הקלה חופש פעולה גדול יותר. כך, כאמור, מוקם כיסא הנהג במרכז הקבינה – מה שהרחיב ושיפר את שדה הראיה ואפשר תכנון של צמד דלתות הזזה ורצפה שטוחה לטובת כניסה ויציאה נוחות, קלות ומשני צידי המשאית. אנשי Volta טוענים עוד כי תצורה כזו מקטינה את הסיכוי לפגיעה בהולכי רגל ורוכבי אופניים, בעיקר בשל ישיבתו של הנהג במרכז הרכב ובכך – קבלתו תמונה יעילה ומלאה יותר של הנעשה מסביב ובקרבת המשאית.

קרל מגנוס נורדן, מייסד Volta, אמר במסיבת עיתונאים בה הציג את חזונו כי הוא משוכנע שמשאית חשמלית מתקדמת, וורסטילית ומותאמת במדוייק לצורכי הלקוח תהפוך למשתלמת וכדאית גם כיום, בעיקר הודות להתקשרות בתצורת ליסינג יחד עם יתרונות העלות הנמוכה יותר בתפעול ובתחזוקה השוטפת. ההסכם מול עיריות פריז ולונדון יאפשר בחינת המשאיות בתנאי אמת ותחת עומס, במטרה לגלות כשלים ונקודות תורפה עד לייצור הסדרתי ותחילת השיווק הנרחב יותר.