וולוו לקראת ייצור סדרתי של FL ו-FE חשמליות

ענקית הרכב הכבד השבדית החלה בחינה וניסוי מול לקוחות נבחרים של משאיות חלוקה חשמליות על בסיס הסדרות FL ו-FE

חטיבת המשאיות בוולוו ממשיכה במלוא העוצמה להרחיב את מעורבותה בתחום המשאיות החשמליות הצומח, ומודיעה על תחילת מכירות משאיות חלוקה עירוניות מהסדרות FL ו-FE המונעות בחשמל. מדובר בהמשך לידיעה עליה דיווחנו כאן לפני מספר ימים אודות החלת בחינת משאיות עפר וסוס גורר מסדרה זו בתחום עבודות העבר והתובלה הבינעירונית – גם הן על בסיס הסדרות FL ו-FE. דגמי ה-FL הם במשקלי עבודה של 16 טון ודגמי ה-FE של 27 טון. מבחינת וולוו מדובר בשלב האחרון בפיתוח המשאיות החשמליות, לפני החלת הייצור הסדרתי – שלב בו הן נבחנות בתנאים מגבילים ותחת פיקוח מלא אצל לקוחות נבחרים, לוודא שאין תקלות, בעיות ולקבלת היזון חוזר נוסף מלקוחות העובדים עם המשאיות בפועל. כל הלקוחות הרלוונטיים נמצאים באירופה, במספר מדינות, והם עוסקים במגוון תחומי עבודה מאפיינים למשאיות חלוקה בינוניות.

המשאיות החשמליות מיועדות לביצוע משימות תובלה וחלוקה עירוניות, בכלל זה הגעה למרכזי ערים ומקומות בהם אסורה כניסת כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית, ובכלל זה אל תוך מבנים (קניונים, מחסנים, חניוני בניינים וכיו"ב). יש לזכור כי משאיות כאלו גם מייצרות חלקיק מרמות הרעש שמשאיות דיזל מייצרות, מה שמהווה יתרון גם מבחינת שעות הפעילות המותרות, קרי: ניתן להגיע אל אתרי הפריקה והמסירה גם בשעות הלילה או הבוקר המוקדמות, זמנים בהם לרוב אסורה תנועת משאיות עם מנועי דיזל מרעישים. מסיבה זו אחד מדגמי המשאיות הנבחנות עתה מוסבת למשאית לפינוי אשפה, הפועלת בשכונות מגורים בשעות הבוקר המוקדמות, עת רוב התושבים עדיין נמים את שנתם. מבחינה מוניציפלית נפתחות כך הזדמנויות חלוקת עבודה חדשות ויעילות יותר, שכן משאיות אלו יכולות לפעול בשעות שלא היו מקובלות עד כה.

בדומה למשאיות החשמליות מסדרות FL ו-FE המיועדות לענפי ההובלה הכבדה ולעבודות העפר שהניסוי עימן כבר החל, כך גם במקרה זה של המשאיות המיועדות לעבודות אורבניות לא נמסרו כל פרטים טכניים, בראשם זמן הפעולה בין הטעינות. סביר להניח שנושא זה נמצא בראש סדרי העדיפויות של המפתחים, והיכולות לגביו יפורסמו בסמוך לתחילת השיווק והמכירות בשוק החופשי.

הייצור הסדרתי מתוכנן להתחיל כבר בחודש הבא (מרץ 2020) באופן סלקטיבי בשבדיה, נורבגיה, שוויץ, הולנד, צרפת וגרמניה.