הגוליית מטקסס

סדנת הנסי הטקסאנית משיקה את גרסתה לטנדר הסיירה של GMC – האח התאום הלא זהה של השברולט סילבראדו. כוח לא חסר…

Hennessey Goliath 700

סדנת הנסי (Hennessey) הטקסאנית מוכרת מזה שנים כמשפרת מכוניות נודעת ומצליחה, בעיקר באמצעות הוספת עדרי סוסים למנוע, לעיתים בכמות דמיונית. בין היתר מייצרת הסדנה מכוניות על המבוססות על מכוניות מייצור אחר והופכת אותן למפלצות מהירות; מזה מספר שנים מחזיקות מכוניות הנסי בשיאי העולם למהירות של ספר השיאים של גינס. כך שג'והן הנסי, מייסד החברה, מבין דבר או שניים בהזרקת סטרואידים למכוניות.

היצירה האחרונה של הסדנה מבוססת על הגרסה העדכנית ביותר של ה-GMC סיירה, האח התאום הלא זהה של השברולט סילבראדו המוכר אצלנו. לטנדר של הנסי קוראים Goliath 700 ולא בכדי; גוליית בשל גודלו וכוחו הרב, ו-700 בשל מספר הסוסים שנדחסו אל תוך מנוע ה-V8 בנפח 6.2 ליטר המקורי, האמצעות אי אלו שיפורים. בין היתר מותקן על המנוע מגדש על בנפח 2.9 ליטר וראש מנוע חדש ומחוזק פלאים – מתוצרת הסדנה. ההינע כפול, כמובן.

התוצאה היא בהחלט מפלצתית, שכן הטנדר הכבד והמגודל מתיימר להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות בלבד. נתון מעניין הוא האחריות שהנסי נותנים על כל העבודה, והיא מלמדת את אמונם במה שהם בונים: הלקוח מקבל אחריות מלאה לשלוש שנים או ל-36,000 מייל (57,600 ק"מ) – הקודם ביניהם.

Hennessey Goliath 700

בכדי שהטנדר-מפלצת לא יסתפק ביכולות האצה בקו ישר בלבד, אלא יצליח להטיס את נוסעיו כראוי גם בשטח, טופל גם מרכב הטנדר, בין השאר באמצעות הגבהה של כ-15 ס"מ המושגים כתוצאה משילוב הארכת הבולמים והתקנת גלגלי 35" גדולי חישוק (20"). החישוקים, אגב, הנם פרי תכנון וייצור עצמיים של הסדנה.

שינויי העיצוב כוללים בעיקר חזית עם פגוש חדש הכולל את הכיתוב Goliath ופס תאורת LED במרכזו, הכיתובים Hennesey ו-Goliath 700 בדפנות, ופגוש אחורי חדש עם כיתובים דומים.

רשימת התוספות המיוחדות ארוכה בפני עצמה וכוללת בין היתר מדרגות צד חשמליות, עיצוב פנים בעבודת יד בכמה גרסאות, מערכות פליטה מיוחדות לבחירה, סבכת מנוע חדשה, מגוון חיפויים לארגז – כולל קשיח המתרומם הידראולית ועוד.

הנסי מציעים את הגוליית לפי דרישות וגחמות הרוכש, שצריך – כבסיס – טנדר GMC סיירה חדש, כמובן, ותקציב מתאים; למשל: שיפור המנוע יעלה כ-27,000$; חבילת השטח – ההגבהות, החישוקים, הצמיגים וכיו"ב – תעלה עוד כ-15,000$, ומי שירצה את כל התוספות הנוספות שהנסי מציעה יוסיף על כל אלו עוד 33,000$. סה"כ עולה החבילה כ-76,000$, בנוסף לעלות הטנדר המקורי כחדש, העומדת על כ-57,000$.

הטנדרים של GMC אינם מיובאים לארץ

Hennessey Goliath 700