מ.א.ן TGX חדשה

מ.א.ן הגרמנייה חושפת פרטים ראשונים ותמונות של ספינת הדגל החדשה שלה ל-2020 – הדור הבא של סדרה TGX

מ.א.ן הגרמנייה, יצרנית משאיות ורכב מסחרי הנמצאת כיום בבעלות קונצרן פולקסווגן, חושפת תמונות ופרטים ראשונים של ספינת הדגל שלה – סדרה TGX הכוללת משאיות המיועדות להובלות למרחקים ארוכים. מדובר ברענון ועדכון מקיפים ההופכים את המשאית המעודכנת למעשה לחדשה לגמרי.

הבולט מכל הוא מן הסתם העיצוב החיצוני, וקל לזהות חזית שונה, בה שונתה בעיקר הסבכה המוכרמת הבוהקת בדגם היוצא בסבכה כהה ונוצצת פחות, ויחידות התאורה שעברו לטכנולוגיית ה-LED, שגם משפיעה על עיצובן. גם יחידת הפגוש וכונסי האוויר עוצבו מחדש וניתן לסכם שינוי זה במראה בחדש ומעודכן, אך ללא חשש מאיבוד הזהות המאפיינת את עיצוב מ.א.ן מזה שנים.

המשאיות מסדרה TGX החדשה מוצעות עם שלושה מנועים שונים לבחירה – 9.0, 12.4 או 15.2 ליטר – בטווח ההספק שבין 330 ל-640 כ"ס. המנועים מעודכנים כולם לתקן פליטת המזהמים העדכני ביותר באירופה – Euro 6d – ובין היתר כתוצאה מכך, מובטח חיסכון של עד 8% בצריכת הדלק לעומת הדור היוצא של הסדרה. החיסכון בדלק מגיע גם בשל עיצוב אווירודינמי חדש והרחבת טווח הטיפולים.

מערכות העזר האלקטרוניות לשיפור החיסכון והבטיחות בנסיעה בסדרה TGX החדשה כוללות בין היתר מערכת 'עצור וסע' המדוממת את המנוע בעצירה, בקרת שמירה על נתיב הנסיעה המבוקש, מערכת לשמירת מרחק

הקבינה חדשה אף היא ומבטיחה כעת עוד גובה, עוד מרווח וארגונומיה משופרת – הן בכל אמצעי הבקרה והתפעול, הן ביחידת הכיסא החדשה והרחבה יותר והן בשפע תאי האחסון. הכיסא, אגב, מוצע (כאופציה) גם עם חימום/קירור מובנים. גלגל ההגה חדש אף הוא וכולל עוד אמצעי בקרה ושליטה ועיצוב חדש המבטיח תפעול אינטואיטיבי יותר ונוח לאורך זמן. יודגש כי בסדרה TGX החדשה מופעל בלם החנייה אלקטרונית, באמצעות לחיצה על כפתור.

משאיות מ.א.ן מיובאות לארץ על ידי חברת מכשירי תנועה