מסחרית ה-Online

פולקסווגן משיקה את הקאדי הכל-חדש – החמישי בשושלת, והוא …חדש לגמרי

פולקסווגן קאדי 2020 (גרסת ה-Cargo)

המסחר ברשת האינטרנט (Online) צומח בקצב מסחרר והופך למשמעותי יותר ויותר; עוד ועוד סחורות מאותרות, מוזמנות ומשולמות באמצעות הרשת ובמקביל נוצרה דרישה למעבר סחורות שונה ממקום למקום, כאשר לא מעט ממנו נעשה על ידי כלי רכב מסחריים קומפקטיים – בפרט במסחר בתוך ערים או למרחקים קצרים מהמקור אל בית הלקוח. מסיבה זו, בין היתר, פורח שוק כלי הרכב המסחריים הקומפקטיים ובראשו שוק כלי הרכב המכונים אצלנו משום מה 'טנדרונים', למרות שאין להם ארגז פתוח, דוגמת רנו קנגו, סיטרואן ברלינגו, פורד קונקט וכמובן הפולקסוואגן קאדי (Caddy), מוותיקי הסגמנט. מכאן שהשקת קאדי חדש לגמרי הוא בהחלט אירוע משמעותי.

אגף כלי הרכב המסחריים בפולקסווגן (Volkswagen Nutzfahrzeuge – VWN) חשף זה עתה בדיסלדורף שבגרמניה את הדור הבא של הקאדי – החמישי במספר. הקאדי החדש מבוסס על פלטפורמת ה-MQB המודולרית של פולקסווגן, שגרסאות שלה משמשות כבסיס ללא פחות מכ-40 מכוניות בקונצרן פולקסווגן, ביניהן פולקסווגן גולף ופאסאט, סקודה אוקטביה וסופרב, סיאט לאון, אאודי A3 ועוד. בפולקסווגן מדגישים כי מדובר ברכב חדש לגמרי, שפותח מן המסד ככזה, ולא בחידוש או ריענון הדגם היוצא. המעצבים מתגאים בעיצוב אווירודינמי במיוחד (מקדם גרר של 0.30 cw) המוגדר כטוב וכיעיל בסגמנט כיום.

פולקסווגן קאדי 2020 (גרסת ה-Cargo)

עוד בולטים בתצורה ובעיצוב ביחס לדגם היוצא הוא הרוחב הכולל שצמח ב-6 ס"מ שלמים לכדי 186 ס"מ והגובה הכולל שהצטמק במקצת (בכ-2.5 ס"מ) לכדי 180 ס"מ. האורך הכולל צמח אף הוא – בלא פחות מ-9 ס"מ – לכדי 450 ס"מ כוללים. שינויים אלו מעניקים לקאדי החדש תצורה חיצונית שונה במובהק ביחס לדגם העכשווי והבטחה למרווח פנים גדול ויעיל משמעותית, דהיינו: עוד נוחות ומקום לנוסעים ועוד נפח להטענת מטען. גם הדלתות ההזזה הצדדיות עוצבו מחדש והן מציעות מעתה פתח הרחב משמעותית – מ-70 לכדי 84 ס"מ, כך שמשטח במידות אירופאיות סטנדרטיות יכול להיכנס לתא המטען בנוחות גם מהצד. גם הדלתות האחוריות מציעות פתח הטענה רחב יותר – בכ-5 ס"מ – ונפח הטענה כולל גבוה יותר; הקאדי מוצע בשתי גרסאות: סטנדרטי עם אורך הטענה של 178 ס"מ ונפח הטענה מרבי של 3.3 מ"ק, וגרסה ארוכה המכונה Maxi עם 215 ס"מ ו-4.0 מ"ק, בהתאמה.

עיצוב הפנים חדש לגמרי אף הוא וכולל בין היתר צג דיגיטלי לגמרי, שני מסכי מגע בקוטר 6.5" ו-10", היצע רחב של כיסאות לבחירה, ומגוון מערכות עזר ובטיחות, ביניהם מערכת לשמירת נתיב הנסיעה, מערכת לשמירת מרחק ועוד. פולקסווגן מציעה את הקאדי החדש בשלוש רמות אבזור שונות, שני גדלים (אורך ונפח הטענה, כאמור) ושני מנועים לבחירה, בשלב ראשון – שניהם עם 116 כ"ס, האחד טורבו-בנזין והשני פועל על גז מעובה – על כל הקומבינציות האפשריות. בשלב זה טרם נקבע המחיר באופן רשמי. השיווק והמכירות צפויים להתחיל בשבועות הקרובים, ומן הסתם יפורסמו כל הפרטים החסרים, בכלל זה המחירים, עד אז. יבואנית פולקסווגן לישראל היא חברת צ'מפיון מוטורס

פולקסווגן קאדי 2020 (גרסת הנוסעים)