הטנדר של יונדאי

יונדאי הקוריאנית עומדת להיכנס אל סגמנט הטנדרים היפניים הקומפטיים דוגמת טויוטה היילקס, ניסאן נבארה ודומיהם. קראו כאן איך היא מתכוונת לעשות זאת

יונדאי Tarlac

יונדאי עומדת להציע טנדר עבודה קומפקטי, מתחרה בלהיטים וותיקים כמו טויוטה היילקס, ניסאן נבארה, מיצובישי L200 ודומיהם. היצרנית הדרום קוריאנית שומרת אמנם על עמימות בתחום זה ואינה משחררת כל הצהרה רשמית, אך הסימנים וההוכחות הולכים ומתגברים לכדי ידיעה מבוססת, כאשר מעתה החלו להסתובב ברשת עיבודי מחשב של הטנדר המיועד, הנראים אוטנטיים ואמינים. יש לציין כי טנדרים מוסווים של יונדאי נצפו בלא מעט אתרי בחינה וניסוי – דווקא בצפון אירופה – מזה מספר חודשים, ויחד עם מידע לא רשמי שדולף מתוך יונדאי יש לנו תמונה די ברורה של הטנדר הצפוי.

השם יהיה ככל הנראה Tarlac, שם פרובינציה באי לוזון שבפיליפינים. מזרח אסיה הוא שוק היעד הגדול ביותר לטנדרים מסגמנט זה, ומן הסתם זו הסיבה לבחירת השם. העיצוב הוא שמרני באופן כללי, כמקובל בסגמנט, אף עם סממנים מובהקים המוכרים מקו העיצוב העדכני של יונדאי, בעיקר ובפרט החזית. ככל הנראה יתבסס היונדאי Tarlac על שלדת סולם קלאסית, כמקובל אצל טנדרים בכלל ובקטגורייה הזו בפרט, מה שנועד ככל הנראה להוזיל את עלויות הייצור והתכנון, ולאפשר גרסאות בסיס רבות של הטנדר, בכלל זה גרסאות שלדה חשופה להתקנת מרכבים ומערכות אצל הלקוח ולפי דרישותיו (ארגזי קירור, מנוף, פלטפורמה שטוחה וכיו"ב).

יונדאי Tarlac

התאורה – מלפנים ומאחור – תתבסס ככל הנראה על טכנולוגיית ה-LED המאפשרת עוצמה גבוהה תוך מינימום צריכת אנרגייה וייצור חום. בשלב זה ברור שההיצע יכלול מרכבי דאבל קבינה והינע אחורי או כפול לבחירה. סביר מאוד להניח שתהיינה גם גרסאות חד קבינה וקבינה וחצי, כמקובל בקטגורייה, בשילוב עם הינע אחורי או כפול. לגבי היצע המנועים ותיבות ההילוכים אין בידינו כל מידע בשלב זה, אך ניתן לנחש שמדובר יהיה גם כאן בנורמה המקובלת – ככל הנראה מנועי 2.0-3.0 ליטר דיזל, עם הספקים שינועו באופן גס מ-150-200 כ"ס, ובשילוב תיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות לבחירה.  

כאמור, כל המידע בידיעה זו אינו רשמי ומכאן שגם לא נמסר כל פרט לגבי מועדי ההשקה הצפויים. סביר מאוד להניח שזה יקרה עוד במהלך שנה זו, וייתכן שאך נגיע למוצר המוגמר באולמות התצוגה במהלך 2020. אנו נמשיך לעדכן

יונדאי Tarlac