טנדר חדש למאזדה

מאזדה משיקה דור חדש של הטנדר BT-50, כאשר למעשה מדובר באיסוזו D-Max בתחפושת

מאזדה BT-50

מאזדה היפנית חושפת את הדור הבא של הטנדר הוותיק שלה – מאזדה BT-50. הפעם מדובר ללא ספק ברכב חדש לגמרי עבור מאזדה, שונה מהדור היוצא של ה-BT-50 שהתבסס על הטנדר הקומפקטי של פורד (הריינג'ר), מהסיבה הפשוטה שלמעשה מדובר באיסוזו; על פי הסכם חדש בין מאזדה לאיסוזו תייצר זו האחרונה את ה-BT-50 על בסיסי ה-D-Max עבור מאזדה, כאשר השינויים בין שני הטנדרים הנם קוסמטיים ועיצוביים בלבד, וקל לראות שהטנדר של מאזדה קיבל את החרטון (כמו גם סממנים חיצוניים נוספים) המאפיין את קו העיצוב העכשווי של המותג.

מאזדה BT-50

מאזדה השיקה את הדור הראשון של הטנדר BT-50 ב-2006, מחליף את סדרה B הוותיקה שהושקה ב-1961 וייצורה נמשך באופן חלקי עד 2009. בהמשך להסכם שיתוף פעולה שנחתם עוד ב-2016 בין איסוזו למאזדה, מיוצר הדור החדש של ה-BT-50 במפעל איסוזו שבתאילנד, והוא חולק עם ה-D-Max החדש לגמרי שלדה, רוב המרכב, מנועים  ומכלולים נוספים; רוב המרכב  כמו גם עיצוב הפנים תוכננו על ידי מאזדה ובכך נבדלים למעשה שני הטנדרים. המעבר לעבודה עם איסוזו הוביל לשינוי מהותי נוסף בטנדר החדש, והוא המנוע. בעוד שבדור היוצא של ה-BT-50 שירתו מנועי פורד (2.2 או 3.2 ליטר, דיזל), בדור החדש משרתים מנועי איסוזו בנפח 3.0 ליטר עם 188 כ"ס. העברת הכוח מתאפשרת כמקודם באמצעות תיבות 6-הילוכים, אוטומטיות או ידניות לבחירה.

מאזדה מייצרת טנדרים מאז 1930, כאשר הראשון בשושלת התבסס על אופנוע וכונה Mazda-Go. החברה מייצרת מאז טנדרים ברצף, ובכך היא למעשה מהוותיקות והמנוסות בתחום כיום

סוגי המרכב שיוצעו עם הטנדר החדש יהיו זהים למה שהוצע בדור היוצא של ה-BT-50 ולהיצע המרכבים המוצע עתה גם עם האיסוזו D-Max החדש: חד קבינה, קבינה וחצי (שתיהן עם 2 דלתות) ודאבל קבינה עם 4 דלתות.  אל אלו ניתן להוסיף אפשרות להינע אחורית או כפול, לפי בחירה. כושר הנשיאה מגיע – תלוי בגרסה – עד ל-1,065 ק"ג וכושר הגרירה לכדי 3,500 ק"ג.

הטנדר הארבע-גלגלי הראשון של מאזדה היה ה-Type CA מ-1950

מאזדה BT-50 מוצע מעתה עם בקרת שיוט אדפטיבית המגובה בצמד מצלמות המותקנות בשמשה הקדמית, וזאת במקום האופציה שהוצעה עד כה, בה הותקן ראדאר בחזית, מאחורי הסבכה הקדמית (ה'גריל'). במאזדה מסבירים שינוי זה ברצון לאפשר התקנה נוחה ויעילה יותר של כננות או מיגונים בחזית, מה שפגע עד כה ביעילות הראדאר ולמעשה פגם ביכולות המערכת בדור היוצא. עוד ברשימת התוספות הבטיחותיות המוצעות בטנדר החדש נמצא מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעה על שטחים מתים, מערכת לשמירת נתיב הנסיעה ועוד.

מאזדה BT-50

השוק הראשון בו ישווק הדור הבא של המאזדה BT-50 יהיה אוסטרליה, וזה צפוי להתרחש במהלך השבועות הקרובים, במקביל להתחלת המכירות שם. בהמשך השנה יורחב השיווק למדינות נוספות. לא ידוע על כוונה להביא את הטנדר החדש גם לארץ, בשלב זה.

מאזדה BT-50