4×4 ועד 5.5 טון למ.א.ן TGE

מ.א.ן הגרמנייה מרחיבה את היצע גרסאות ההנעה הכפולה של המסחרית TGE

יצרנית המשאיות, כלי הרכב המסחריים והמנועים הגרמנייה מ.א.ן – כיום חלק מקונצרן פולקסווגן, מרחיבה את היצע סדרת המסחריות והמשאיות הקלות TGE. ההרחבה היא כלפי מעלה: מעתה תוצענה גרסאות כפולות הנעה לדגמי ה-5.0 וה-5.5 טון (משקל כולל מותר). מדובר מן הסתם בגרסאות המיועדות לעבודה בשטח, דוגמת אתרי בנייה, אתרי תשתיות, רכבי הצלה וכיבוי אש או לכל פעילות הכרוכה במעבר של שטח קשה לנסיעה, כמו גם למטרות פנאי – כבסיס לרכב קמפינג המיועד גם לטייל בשטח.

גרסאות כפולות הנעה של דגמי ה-5.0/5.5 טון תוצענה עם מרכב סגור (ואן) או שלדה חשופה, כבסיס להתקנת מרכבים שונים על פי דרישות הלקוח. הבסיס לגרסאות ה-4×4 הן גרסאות ההינע האחורי עם 'דאבל ג'אנט', מנוע דיזל 2.0 ליטר בגרסתו החזקה ביותר (177 כ"ס) אשר עוברות את ההתאמה הנדרשת להוספת ההינע הקדמי למאמץ. כאופציה ניתן לקבל מאחור צמיג רחב יחיד, במקום השני המוצעים כסטנדרט. הלקוח יוכל לבחור בין שני אורכי בסיס גלגלים: 364 או 449 ס"מ. את ההסבה מבצעת חברה אוסטרית מתמחה בשם Oberaigner ובסוף ההליך מתקבלת הנעה כפולה קבועה. העברת הכוח מתבצעת באמצעות תיבה ידנית עם 6 מהירויות או אוטומטית עם 8 מהירויות.

במ.א.ן מדגישים כי ההסבה להינע כפול אינה משנה את מרוח הגחון, מה שמהווה ייתרון עבור הנדרשים לרכב להובלת נוסעים או מטען, בעיקר בשטח עירוני. מי שמבלה את רוב זמנו עם הרכב בשטח יכול לקבל בהזמנה מיוחדת הרמת מרכב של 30 מ"מ. עוד יודגש כי תוספת המשקל הנמוך של ההסבה להינע כפול – 130 ק"ג בלבד – כמעט ואינו פוגע בכושר ההעמסה של הרכב; כך לדוגמא, גרסת ה-5.5 טון עדיין מורשית להוביל מטען במשקל של כמעט 3.4 טון.

יבואנית מ.א.ן לארץ היא חברת מכשירי תנועה