Deutz חוזרת לעסקי המשאיות

מומחית המנועים הגרמנייה חוזרת לאחר ארבעה עשורים לעסקי המשאיות – כספקית מנועים עבור Sany הסינית

זקני ענף המשאיות, גם בישראל, לבטח זוכרים את המותג הגרמני דויץ (Deutz) כספק מנועים וותיק, מוכר וידוע כמניע משאיות. מזה כ-40 שנה דויץ אינה מייצרת ומספקת מנועים למשאיות. ב-1936 רכשה יצרנית המנועים הוותיקה Humboldt-Deutz מקלן (Köln) שבגרמנייה את מומחית הציוד והמכונות לכיבוי אש מאגירוס (Magirus) והחברה המשותפת נקראה מאז Magirus Deutz והיא עסקה בייצור, בניית ומכירת מנועים, משאיות ואוטובוסים. בסופו של דבר נמכרה בתחילת שנות ה-80' חטיבת המשאיות והכבאיות לאיווקו האיטלקיה, ולמעשה יצאה Deutz מתחום ייצור הרכב – ומתמקדת מאז בייצור מנועים שונים בלבד. כיום נקראת החברה Deutz AG, היא מעסיקה קרוב ל-5,000 עובדים ומגלגלת מחזור עסקי של כ-2 מיליארד יורו בשנה ועוסקת בעיקר בייצור מנועים גדולים לספינות ואוניות, גנרטורים, מפעלים וכיו"ב, בכלל זה התמחות ייחודית בה רכשה לעצמה החברה שם עולמי במנועים דו-פעימתיים.

אז הנה, לאחר כ-40 שנה מחוץ לתחום, מודיעה דויץ על 'קאמבק' וחזרה לייצור מנועים למשאיות. המהלך קורה כתוצאה משיתוף פעולה עם ענקית הצמ"ה והרכב הכבד הסיני SANY כאשר המשאית החדשה של החברה – ה-Kingway 435 – מצטיידת במנוע ה-D12 החדש של דויץ: 6 צילינדרים בנפח כולל של קצת יותר מ-12.0 ליטרים, הזרקת דלק אלקטרונית בלחץ גבוה עם מסילה משותפת, עמידה בתקני יורו-6 והספק שנקבע במקרה זה על 491 כ"ס. המנוע החדש פותח בשיתוף סאני, להתאמה מקסימלית למשאית החדשה והוא יוצע בהמשך ברמות הספק נוספות.

חשיפת המנוע החדש נעשתה במסגרת חשיפת המשאית החדשה של סאני, ששודרה בשידור חי ברשתות השונות ממטה סאני שבעיר Changsha בסין במשך עשר שעות. מסאני מדווחים, אגב, כי תוך פחות מדקה מתחילת ההשקה הוזמנו יותר מ-1,000 משאיות חדשות.

סאני Kingway 435 מיועדת בשלב זה לשוק הסיני בלבד, למרות התאמה לשווקים נוספים.